Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

cbpv

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
14
Ik heb een klein probleempje met het openen van Windows verkenner.
Als ik na het opstarten van de computer, Windows Verkenner open, staat in de linker kolom slechts één station vermeld. De andere stations worden pas zichtbaar wanneer ik klik op Deze Computer en vervolgens in het rechtergedeelte van het scherm dubbelklik op een ander station.
Sluit ik nu Verkenner en open ik hem weer, is alles bij het normale. Behalve als de computer opnieuw is opgestart heb ik dit probleem weer.
Ik open verkenner met de regel C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /n, /e,D: Maar ik wil niet dat hierdoor de andere stations in eerste instantie niet zichtbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
Rechter klik op Icoon van windows explorer, eigenschappen.
Dan achteraan de regel als volgt toevoegen:
explorer.exe /e,/n,C:\

Als je C:\ invult, opent ie altijd met C:
Bij D:\ met D:\ enz.
Zet hem nog even op Gemaximaliseerd.
Dat is alles.
(zie bijlage)
 
Deze bijlage dus :)
 
Laatst bewerkt:
Ik open verkenner met de regel C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /n, /e,D: Maar ik wil niet dat hierdoor de andere stations in eerste instantie niet zichtbaar zijn.
 
@ Paul-RT, weet je toevallig ook hoe je hem kan laten openen in "deze computer"? Ik bedoel dus dat als je verkenner opent dat je alleen alle schijven ziet en niet dat ie naar een of andere map gaat.
 
Opgelost

Ik had een diskettestation erbij geplaatst met de doelstelling om sneller (vanaf twee stations tegelijk) floppy’s te kunnen kopieren naar de harde schijf. In praktijk blijkt echter dat de computer foutmeldingen gaat geven zodra je dit probeert. Dat was nog niet alles. Er kwam nog een probleempje bij. Als ik, na het opstarten, Verkenner open, staat (in het linkerdeel), onder Deze Computer, maar één station aangegeven. Pas als ik op Deze Computer klik, worden alle stations (in het rechtergedeelte) zichtbaar. Dubbelklik ik nu op een station, dan wordt (in het linkergedeelte) wel alles zichtbaar, zoals het hoort. Sluit ik Verkenner en open ik opnieuw, dan is wel alles normaal maar zodra de computer opnieuw is opgestart, is het probleem weer terug. Het viel mij wel op dat alleen bij het openen van Verkenner na het opstarten, beide diskettestations op aanwezigheid van eventuele diskette’s worden gecontroleerd. Dit is niet het geval als Verkenner eenmaal geopend is geweest (totdat je opnieuw opstart). Ik heb het tweede diskettestation weer verwijderd en het probleem is opgelost. Het gaf toch alleen maar meer problemen dan baten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan