verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

batfink2002

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2004
Berichten
144
Als ik de verkenner open (windows XP) dan open deze altijd met de hele lijst wat op mijn c-schijf staat kan ik hem met bepaalde instellingen zo krijgen dat hij de mappen niet opend alleen als ik er op klik
 
Windows verkenner, rechts aanklikken, eigenschappen.

DOEL: %SystemRoot%\explorer.exe /e,/n,C:\


/e, geeft de mappen links, en uitgebred geopent rechts.
/n, weet ik niet exact.
Vul je nu geen driveletter in, dan opent een lijst van al je drives.
De register verwijzing die bij tweakzone wordt vermeld is niet nodig.

C:\ opent de c-schijf.
Als je daar een andere driveletter invult, komt er een andere drive geopent.

Vul je niets in (%SystemRoot%\explorer.exe) dan opent je map Mijn Documenten.
Je kunt ook bijvoorbeeld D:\foto's laten openen
Of E:\msn\mijn ontvangen bestanden
 
Graag reageren door op het knopje "reageer op bericht" te klikken ;)

Dit bericht kwam in de mail:

Hoi Tanja

Bedankt voor je snelle reactie ik weet alleen niet hoe ik die snelkoppeling moet vinden van de verkenner ik ga altijd via de startknop en dan de rechter muiskop en dan op verkenner klikken

groet Batfink

Volgens mij moet het in de verkenner in de map windows ook aangepast kunnen worden maar dat lukt mij ook niet meer.

Nu heb ik het via een snelkoppeling gedaan op het bureaublad (rechtsklikken op bureaublad en dan een snelkoppeling maken).

Misschien dat Paul_RT het weet?
 
Ik maak zelf ook een snelkoppeling van verkenner op het buroblad. Werkt wel zo makkelijk.
Maar waar je verkenner ook wilt starten, het icoon dat je daarvoor aanklikt kun je voor de optie gebruiken.

Rechts aan klikken, eigenschappen en dan bij "Doel" de opties invullen zoals in m'n eerste bericht.
 
Maar als ik ook bij start rechtsklik, dan neemt hij niet die optie over. Via de snelkoppeling waar dan ook werkt het wel. Bij het originele bestand explorer.exe kan ik geen "doel" invullen, helaas.

Misschien dat het na het opnieuw opstarten wel werkt, maar deze pc blijft voorlopig aanstaan.:)
 
Geplaatst door Tanja1968
Maar als ik ook bij start rechtsklik, dan neemt hij niet die optie over. Via de snelkoppeling waar dan ook werkt het wel. Bij het originele bestand explorer.exe kan ik geen "doel" invullen, helaas.

Misschien dat het na het opnieuw opstarten wel werkt, maar deze pc blijft voorlopig aanstaan.:)

Toch wel, althans bij WXP. Start -> Alle programma's -> Bureau-accesoires -> rechtsklik op verkenner en dan kan je het ook aanpassen
 
Klopt, heb ik ook gemerkt. Maar ik gebruik zelf altijd de rechtsklik op start. Dat is volgens mij de snelste manier om de verkenner te benaderen.

Brengt me nu op het idee om die snelkoppeling van het bureaublad naar de balk "snelstarten" te brengen.
:D

Edit: Yess!! Gelukt, dat is voor mij in ieder geval de perfecte oplossing. Hier kun je het makkelijkste de verkenner starten.
 
Laatst bewerkt:
Allemaal heel erg bedankt voor de hulp en heb ook een snelkop. gemaakt en werkt prima
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan