Verkenner

• Onderwerp starter Onderwerp starter tverm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tverm

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2004
Mijn verkenner start op met de geopende map "Mijn Documenten"
Ik wil dit wijzigen zodat de verkenner opstart in d:\
In Eigenschappen Verkenner heb ik "Doel" als vogt gewijzigd:
%SystemRoot%\Explorer.exe /n,/e,d:\
Hierna opent Verkenner nog steeds in de map "Mijn Documenten"
Is er een andere oplossing?

ik heb dit gevonden op een ander forum! misschien heb je er wat aan?

ff geGoogled met:
my documents opens at startup
krijg ik een link naar:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows
Maar ook een verwijzing richting: Win32.DlDer Trojan Program

Kijk ook ff bij de M-page van Kelly Theriot en scroll daar naar onder tot:
My Documents Folder - Opens Upon Boot

Deze computer opent bij opstarten.
Regel 62 rechts bij Kelly Theriot >> Separate Process for the Desktop and Explorer

Maak voor registerhandelingen altijd eerst een back-up.

of dit.

Standaard map van de Windows Verkenner wijzigen
Via de knop Deze computer (onderdeel van het startmenu) wordt de Windows Verkenner geopend, standaard in de map Deze computer. Hoewel deze opstartlocatie best nuttig kan zijn, is het niet altijd de meest praktische opstartmap. Gelukkig is het mogelijk een snelkoppeling naar de Windows Verkenner in het startmenu te maken, welke naar een voorkeursmap kan verwijzen. Klik hiervoor in de Windows Verkenner (Alle Programma's, Bureau-accessoires) met rechts op de voorkeursmap en kies voor Kopiëren naar, Bureaublad (snelkoppeling maken). Door via de Eigenschappen (klik met rechts op de aangemaakte snelkoppeling) de opdrachtregel bij Doel te wijzigen, kan de weergave van de Windows Verkenner naar wens worden aangepast. Zo laat de opdrachtregel "%SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, D:\" bijvoorbeeld de Windows Verkenner in de root van de D:-schijf uitkomen (tip: kies bij Uitvoeren voor Gemaximaliseerd zodat de Windows Verkenner bij het openen standaard het gehele scherm gebruikt). Nadat de naam van de snelkoppeling is gewijzigd, kan deze naar het startmenu worden gesleept.

Laatst bewerkt:
En als je nou gewoon dit doet .... ?

%SystemRoot\explorer.exe d:\

Het probleem zit in de manier waarop ik de verkenner activeer: n.l. met Windowstoets+E.
Wijziging in Eigenschappen Verkenner hebben hierop geen invloed.
Ik heb dus eerst een snelkoppeling naar het Bureaublad moeten maken waarna de wijziging wel effect had.
Bedankt voor alle reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan