verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene Fuhner

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2001
Hallo allen,

Ik heb een raar probleem met mijn verkenner. Wanneer ik op start, dan rechtermuisknop verkenner open krijg ik aan de linkerkant van het scherm niet mijn harde schijven te zien. Dit gedeelte is grijs gekleurd. Heeft iemand een idee hoe ik dit weer in beeld kan krijgen? Ik moet nu iedere keer in de adresbalk een schijf selecteren. Aangezien ik redelijk veel met sub-mappen werk vind ik dit niet ideaal.

Betreffende besturingssysteem is win2003 server enterprise.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet,

Rene

Als je boven in verkenner op "mappen" klikt, krijg je dan de structuur links niet terug?

Nee, helaas niet. Ik heb even een screenshot toegevoegd zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.

Bijlagen

• verkenner.JPG
    verkenner.JPG
    67,5 KB · Weergaven: 55
Als je op het kruisje klikt is het grijze vlak weg neem ik aan, maar heb je nog steeds de mappen structuur niet. Hoe staat het bij "view" ingesteld?

Ja, als je op het kruisje klikt is het grijze scherm weg.

Bij de view staan de volgende dingen ingesteld:

Toolbars: standard buttons; adres bar aangevinkt.
Status bar staat aangevinkt
Explorer bar: folders aangevinkt
Details aangevinkt
Arrange icons by name

Als geprobeerd bij folder options de standard settings?

Hallo allen,

Ik heb een raar probleem met mijn verkenner. Wanneer ik op start, dan rechtermuisknop verkenner open krijg ik aan de linkerkant van het scherm niet mijn harde schijven te zien. [...]

Wat je daar doet is het openen van een bepaalde subfolder (nl. je eigen startmenu).
Leer een andere oproep-methode, namelijk [Windows-toets]e toetscombinatie om Verkenner te openen. Wat geeft die weer?

Tijs.

Ik heb de standaard instellingen terug gezet. Geen resultaat.

Wanneer ik met windowstoets + E verkenner open, blijf ik hetzelfde houden.

Het probleem doet zich trouwens al voor na een schone installatie, dus ik heb niet met de instellingen gerommeld ;).

Maak even een nieuwe gebruiker aan, en log in als diegene.
Heb je daar het probleem niet, dan is het iets met de instellingen van jouw gebruiker ("gebruikersprofiel").
Is het probleem daar ook, dan is het blijkbaar een (algemeen) Windows-probleem.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan