VerkennerMap kopiëren en opslaan als, d.m.v. VBA in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

steefjuh

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2007
Beste helpers!

Is al weer een tijdje geleden dat ik hier een vraagje heb gepost. Ik heb een database opgesteld in access om projecten in op te slaan. Nu wil graag d.m.v. een knop in een formulier een verkennermap kopiëren en opslaan als een nieuwe map met een nieuwe tekst op een andere lokatie. Klinkt behoorlijk ingewikkeld volgens mij, maar ik denk dat het kan.

Wie kan mij helpen en wil hier een code voor opstellen of mij uitleggen hoe ik die code moet maken?

Gr. Steven

Kijk eens bij sripting.filesystemobject en copyfolder.

Beste snb,

sripting.filesystemobject heeft geholpen! Heb wat op internet kunnen vinden. Maar zou ik dit ook in een ingesloten macro of expressie kunnen uitvoeren?

Gr. Steven

Ik kan mij niet voorstellen dat sripting.filesystemobject helpt; ik had het eerder in scripting gezocht. :) Maar een ingesloten macro? Waarom zou je dat willen? Om over een expressie maar te zwijgen? Hoe heb je de code nu gemaakt?

Laatst bewerkt:
Voorstellen is goed, testen is beter...

Code:
Sub M_snb()
    mkdir "G:\Octa"
    CreateObject("scripting.filesystemobject").copyfolder "G:\Octa", "G:\Octa1"
End Sub

hey mensen,

sorry dat ik zo laat reageer!

Code:
Sub CopyFolder()
Dim fso
Dim sfol As String, dfol As String
sfol = "c:\MyFolder\Users\kopiemap" ' change to match the source folder path
dfol = "c:\MyFolder\Users\" & SELECT Forms!Projectgegevens!project nummer" ' change to match the destination folder path
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Not fso.FolderExists(dfol) Then
    fso.CopyFolder sfol, dfol
Else
    MsgBox dfol & " already exists!", vbExclamation, "Folder Exists"
End If
End Sub

Dat is de code die ik nu gebruik. Alleen werkt het niet, omdat de verwijzing naar het project nummer van het formulier niet klopt. Ik heb op internet gezocht hoe ik dit moet oplossen maar ik kom er niet uit. Ik wil namelijk een map copieren en opslaan als een map met het project nummer, en eventueel projectnaam uit het formulier projectgegevens.

gr. steven

Laatst bewerkt:
helpers!

Wil iemand mij nog met dit probleem helpen? of is het niet mogelijk?

Ik krijg het nog steeds niet voorelkaar om de map op te slaan als het project nummer van het project!

gr steven

Je bent al geholpen.
Je hoeft alleen maar die ene regel aan jouw situatie aan te passen.

Ik snap dat ik alleen die regel hoef aan te passen, maar die verwijzing werkt niet! Ik heb een formulier projectgegevens en een record daarin met de naam project nummer. Die SELECT verwijzing werkt niet?

En ik bedank jullie zekers voor het helpen van de code!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan