• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verkoopcijfers rapporteren (klemtoon op zoveel mogelijk automatiseren)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevinva

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2016
Ik heb de opdracht gekregen om de verkoopcijfers overzichtelijk weer te geven in Excel, zodat die kunnen doorgegeven worden aan het hoofdkantoor.
In mijn bestand zit ik met het volgende:

- Algemeen overzicht 2016
- Locatie 1
- Locatie 2
- Locatie 3
- Locatie 4
- Locatie 5
- Locatie 6

Wij zitten dus met 6 winkels in de provincie die elk hun eigen verkoop hebben. Wij hebben zowel de verkoop van product A als product B en dit moet samengeteld worden (SOM-functie). Maar ook de datum moet vermeld worden en dat is dus niet elke dag, maar eerder om de 2à3 weken.

Is er een mogelijkheid om gewoon telkens een nieuwe dag toe te voegen en dat Excel ook telkens die dag meetelt in de berekening (in het algemeen overzicht) en grafiek in het werkblad zelf?

Wat wil ik?
In het betreffende werkblad voeren we de gegevens in van onze verkopen, maar ook van bv. het aantal klachten dat binnenkomt, het aantal vragen. In dat werkblad zou ik ook graag alle details van die locatie in kaart brengen. Evt. met grafieken.

In het algemene overzicht is het de bedoeling dat er niets getypt wordt, maar dat alle data uit de andere werkbladen wordt gehaald.

Hoe kan ik hieraan beginnnen? Ik heb nog geen voorbeeldbestand, want zoals ik zeg... Ik denk dus na hoe ik dit kan vormgeven.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan