Verkorte code voor opslaan van data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrystals

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2012
Het zal al wel 100x gevraagd zijn maar ik kan de juiste code niet vinden hier op t forum.
Afgelopen weekend heeft snb mij enorm geholpen met het (verkort) vullen van de tekstboxen.
In mijn eigen bestand heb ik nu al standaard 32 tekstboxen die gevuld worden met gegevens uit het tabblad data (hier komen er nog veel meer bij + vele comboboxen maar deze zijn afhankelijk van wat er ingevoerd wordt door de gebruiker).

Nu ben ik dus op zoek naar de verkorte code om deze gegevens op te slaan naar het tabblad resultaten.
Zoals snb al adviseerde heb ik alle tekstboxen opeenvolgend genummerd zoals in het voorbeeldbestand: Bekijk bijlage __noproblem_snbV2.xlsb

Alvast ontzettend bedankt!

Laatst bewerkt:
Zoiets?
Code:
Private Sub cmb_Volgende_Click()
    With Sheets("Resultaten")
        For j = 0 To UBound(L_0.List, 2) - 3
            .Cells(.Cells(1).CurrentRegion.Rows.Count + 1, j + 1) = Me("T_" & j)
        Next j
    End With
    Unload Me
End Sub

De achtergrondidee is dat in de Listbox alle gegevens worden opgeslagen die via het userform worden ingevoerd, zodat geen interaktie nodig is met een werkblad.

Dan kan uiteindelijk bij het sluiten van het userform de inhoud van de Listbox in één keer worden weggeschreven met

Code:
Private Sub knop_opslaan()
    sheets("resultaten").cells(1).resize(listbox1.listcount,ubound(listbox1.list,2)+1)=listbox1.list
End Sub

Zie nu pas jouw antwoord snb.
Ik probeer te begrijpen wat je schrijft.
Mijn bestand is vele malen groter dan het voorbeeld bestand wat we hier gebruiken en heeft veel comboboxen. Deze data wordt dan ook allemaal weggeschreven naar resultaten?

Als je ervoor zorgt dat de waarden van de comboboxen bij wijziging in de listbox worden geplaatst werkt het zoals beoogd.
Maar .... hoe vager je informatie; hoe vager de reaktie.
Beschouw de listbox gewoon als een afspiegeling van een werkblad: met rijen en kolommen.

Excuses hiervoor, ik had niet het idee dat mijn informatie vaag is maar dit komt natuurlijk omdat ik t helemaal in mijn hoofd heb hoe alles is en zou moeten worden.

Octafish, ik heb jouw code ook geprobeerd maar de gegevens worden in een soort van wave op het tabblad resultaten weggeschreven ;-) Nu heb ik geprobeerd een aantal dingen aan te passen maar het is me nog niet gelukt helaas.

Misschien moet ik me nog maar niet verdiepen in dit soort code en nog even bij het oude houden ;-)

snb, hoe krijg ik jouw code voor elkaar dat hij niet gelijk op de eerste rij wegschrijft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan