• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Verkorte macro's

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Beste forummers, geruime tijd geleden heeft Edmoor mij geholpen met verkorte macro's (zie mijn voorbeeldbestand en dan de macro Sorteren verkort).

Nu heb ik twee vragen:
Vraag 1: de macro Sorteren verkort werkt prima, maar hoe zorg ik ervoor dat daarna alleen cel B2 wordt geselecteerd.
Vraag 2: ik heb nog twee andere macro's toegevoegd (gegevensvalidatie en voorwaardelijke opmaak). Hoe kan ik die herschrijven, ik wil die graag op dezelfde manier als het verkort sorteren, zodat ik niet eerst de betreffende bladen moet selecteren.

Met vriendelijke groet, Egbert

Bijlagen

Iets als dit?

Bijlagen

Hoi Edmoor, volgens mij is er niets gewijzigd in de macro's. Het lijkt hetzelfde bestand te zijn dat ik had bijgevoegd of zie ik iets over het hoofd? groet Egbert

Dan moet je de codes maar eens goed vergelijken.

In eerste instantie leek het mij dat dit het oorspronkelijke bestand was, excuses. Het is dus niet mogelijk om de macro's net zo te doen als die van het sorteren? Met die opzet kan ik de macro vanuit een ander tabblad uitvoeren, zonder het betreffende tabblad te activeren.

Wegens je eigen code ging ik er vanuit dat je Blad1 actief wilde hebben na het uitvoeren van een macro.
Dat is dus niet zo?

Voor de voorwaardelijke opmaak moet het blad waarop dat gebeurt actief zijn.
Maar het kan ook zo:

Bijlagen

Helder, bedankt maar weer. Nog een laatste vraag. De macro Sorteren verkort werkt prima, maar hoe zorg ik ervoor dat daarna alleen cel B2 wordt geselecteerd.

voor de VO
Code:
Sub Voorwaardelijke_Opmaak()
     With Sheets("Blad1").Range("D2:D7")
          .FormatConditions.Delete
          .FormatConditions.Add Type:=xlCellValue, Operator:=xlEqual, Formula1:="=0"
          With .FormatConditions(1)
               .Interior.PatternColorIndex = xlAutomatic
               .Interior.ThemeColor = xlThemeColorAccent4
               .Interior.TintAndShade = 0.799981688894314
               .StopIfTrue = False
          End With
     End With
End Sub

Dat gaf bij mij een foutmelding.
Met jouw code niet, zal ik wel een foutje hebben gemaakt :)

ik dacht ergens een voorlooppuntje vergeten of zo ...

Terug
Bovenaan Onderaan