Verlaagde snelheid brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

GertB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2004
Ik brand cd's altijd op de hoogste snelheid 52x, nu heb ik een nieuwe voorraad ontvangen maar de snelheid is nu slechts 16x, terwijl dit dezelfde blanko cd's zijn echter wel van een latere levering.

Kan dat zomaar aan de cd's mankeren, produktiefout, of zijn er bepaalde merken branders gevoeliger dan andere merken.

Wie weet raad.

Ik brand cd's altijd op de hoogste snelheid 52x, nu heb ik een nieuwe voorraad ontvangen maar de snelheid is nu slechts 16x, terwijl dit dezelfde blanko cd's zijn echter wel van een latere levering.

Kan dat zomaar aan de cd's mankeren, produktiefout, of zijn er bepaalde merken branders gevoeliger dan andere merken.

Wie weet raad.

16X?
Zijn het toevallig geen DVD's?

Heb je dit type schijf al eens eerder gebruikt?

Als het een nieuw soort is dan kan het zo zijn dat dit type nog niet in de firmware van je brander zit. Dan zal je deze moeten updaten (het zogenaamde flashen van je brander). Nieuwe firmware kan je meestal wel vinden op de site van de fabrikant van je brander. Ook googelen op firmware en merk en type van je brander geeft altijd wel resultaten.

Als je dit gaat doen pas dan wel op. Als het fout gaat kan je je brander weggooien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan