verlengen of splitten modemkabel evt. wandcontactdoos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brenda42

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Hoi, ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben een volledige digibeet dus het kan zijn dat ik verkeerde termen gebruik.
Ik wil in de meterkast (buiten mijn appartement) internet van UPC aansluiten. Ik wil zowel draadloos als bekabeld internetten. Nu heb ik in mijn huidige woning een enorme lange kabel van het modem (of router) naar de laptop. Mijn vraag is bestaat er zo iets als een splitter of contactdoos? Dan wil ik de kabel via de muur naar mijn kamer laten komen (evt naar contactdoos) en daarna een korte kabel inpluggen. Anders heb ik de hele lange kabel door mijn huis lopen. Vind het zelf wel aardig bedacht maar heb geen idee of het uitvoerbaar is. Ben al bezig geweest om via internet te speuren maar kom er niet uit.
Groeten
Brenda

Antwoord

In de meterkast zit een wit upc kastje. Vanuit hier gaan alle kabels naar het huis (woonkamer en slaapkamers).Vanuit deze aansluiting worden ze ook allemaal gesplit. UPC gaf aan dat het geen probleem was om alles vanuit de meterkast te doen.
Dus de aansluitingen in huis komen vanuit de meterkast.
Het liefst wil ik alles in de meterkast hebben want zo mooi vind ik alle apparatuur van UPC niet. Als het niet gaat, dan uiteraard wel, maar als het dus anders kan, heel graag.
Trouwens, bedankt voor je snelle reactie

antwoord

Super, bedankt. Is dit ook een exemplaar wat ik als totale leek kan installeren?
Weet precies hoe UPC werkt, als ik de router daar niet gekocht heb is de service 0,0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan