Verlies van eigenaarsrechten in WINXP-Home

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralph1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2008
Hallo,
Ik zit al een tijdje met het volgende probleem. Ik verlies mijn eigenaars rechten over mijn tweede harde schijf, maar ook mijn externe harde schijf. Via de veilige modus en inloggen onder administrator krijg ik deze wel weer terug, maar het blijft vervelend. Heeft iemand op dit forum een idee hoe dit komt/te voorkomen is ?

Dan ga je weer terug naar veilige modus en log je in als administrator.
Dan ga je "Deze Computer" met rechtsklikken en kies "Beheren" - "Lokale Gebruikers en groepen" - "Gebruikers".

Daar zie je alle accounts in een lijst, dubbelklik jou normale gebruikers account.
Daar zie je 3 opties, klik "Lid van". en kijk of je lid bent van de groep "Administrators" indien je daar ook lid bent van de groep "Gebruikers" verwijder deze dan zodat er alleen nog maar "Administrators" staat. Staat er geen Administrators moet je die toevoegen.

Sluit de computer manager en ga naar mijn computer en klik een drive met rechts en kies "Eigenschappen" - "Beveiliging" en kijk of je gebruikersnaam in die lijst staat, klik op die naam en zet een vinkje bij "Voledig beheer" "Toestaan".. Staat je naam er niet dan ben je nu gewoon administrator met volledig beheer..
Doe dat bij elke schijf..

Log uit en weer in met je normale account en je zou dan dezelfde toegang moeten hebben als de Administrator in veilige modus.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan