Opgelost verlies van mijn download files

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
382
goedenavond


omwille van een mikn onbekende reden is mijn downlad folder foetchie ; ik weet niet naar waar ?
Ik heb gesurfd om een methode te vinden voor het terug ophalen van de files maar alles wat op internet aangeboden werd kon ik niet meester; jammer
Ik reken erop dat een lid van dit forum mij een eenvoudige en handige methode kan ter hand doen AUB
Met dank en een fijne avond

Audass
 
Glazen bol is stuk, maar je stelt de vraag in de groep: Linux, Mac, Android, iOS... ?
 
Een handige methode voor de toekomst: Backup direct wat je belangrijk vindt aan downloads.
Voor de rest sluit ik aan bij de wachtrij die @krullenbol gestart is.... ;)
 
Laatst bewerkt:
iedereen wil jou helpen maar als jij niet zegt voor welk besturingsysteem dan zal het effect van de glazenbol nog niet werken.
 
Eens met puppie en route99, maar heb je al gekeken of deze toevalig in je prullenbak terecht is gekomen?
 
Er is een bericht gerapporteerd waarin staat dat @Audass op een iMac werkt, hopelijk helpt dat het topic verder 😉
 
@Audass Ik weet niet waar jij reageert (als moderator kan ik het wel zien) maar je geeft in dit topic geen antwoorden op de vragen die gesteld worden.
Je weet toch wel dat wij allemaal gratis onze tijd in jouw vraag steken.
Dat de hoofdbeheerder nu jouw antwoorden hier gaat plaatsen is natuurlijk niet de bedoeling.
Onder mijn reactie kun je toch op de knop plaats een reactie klikken en dan type jij de antwoorden die jij weet en waar wij dan weer verder mee kunnen helpen.

En jij hebt natuurlijk hier al gekeken of alles goed staat.
finder.jpg
 
Ik vind deze Finder-voorkeur belangrijker in dit kader, toon "Downloads" in Finder venster:

Finder voorkeuren navigatiekolom.jpg


En zet ook meteen aan dat altijd de bestandsnaamextensies worden getoond:
 

Bijlagen

  • Finder voorkeuren toon alles bestandsnaamextensies.jpg
    Finder voorkeuren toon alles bestandsnaamextensies.jpg
    63,4 KB · Weergaven: 7
ik heb op die knop geduwd en dan .............. een geldig b ericht invoeren ? Hoe wordt dit gedaan ?
 
Audass, je spreekt in raadselen…. 🤔
 
onder dit bericht staat een blauwe knop plaats reactie daar heb il opgeduwd ??? Ik denk dat wij elkaar niet vinden ? Doen jullie een schermovername ? Wat mij gevraagd wordt is geen gemakkelijke materie . Ik heb last om te begrijpen Met uw begeleiding zal dit gemakkelijker gaan
Mvg Audass
 
Scherm overnemen doe ik hooguit voor familie…
Zou hulp inroepen van studentaanhuis of iets dergelijks, hoor ik goede verhalen van:
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Als ik de topic volg denk ik ook dat je meer gebaat bent bij persoonlijke een-op-een hulp thuis.
 
ik heb op die knop geduwd en dan .............. een geldig b ericht invoeren ? Hoe wordt dit gedaan ?
In het blauwe vlak wat onder alle berichten staat een bericht invullen en dan drukken op plaats reactie, maar gezien je al een paar reacties hebt geplaatst, zal dat nu wel werken.
 
de werkwijze werd zo ingewikkeld dat ik het opgegeven heb. Ik veroeg om hulp door schermovername maar dit kan blijkbaar niet. Spijtig dat zou me eens een hulpforum zijn !! 😀 Dat evolueert met zijn tijd ?

Mvg

Audass
 
Natuurlijk zouden we je scherm kunnen overnemen. Alleen zou dat niet in de geest van dit platform zijn, want jouw probleem is opgelost maar niemand die het forum leest zal zien wat de oplossing was. Dus hier helpen we jou om je probleem met onze hulp op te lossen. Door dit forum zijn die oplossingen voor anderen ook in te zien. Wil je persoonlijke hulp dan zijn er zat commerciële bedrijven die je graag willen helpen.
 
We bieden je toch hulp aan met adviezen? Zoals watje kan doen, wie je om hulp kan vragen.

Dan moet je niet teveel eisen gaan stellen met schermovernames die je verplicht wilt.
Dat is niet netjes.
 
Dus hier helpen we jou om je probleem met onze hulp op te lossen. Door dit forum zijn die oplossingen voor anderen ook in te zien.
Vergeet ook niet dat de consument zich ook ontwikkeld om dit prima te kunnen, mee eens dus. Met een goed vraag/antwoord samenspel zou dit op het forum echt moet lukken.

Tis nog niet zolang geleden dat ca de helft van NL "de techniek" maar niks vond, dat was voor techneuten, maar sinds de smart phone er is doen ze bovengemiddeld vaak mee. Ook bij de ouderen >65j zie je zo'n ontwikkeling en kunnen ze veel meer dan ze zelf ooit gedacht hadden, ook met PC's en laptops. En via Google vinden ze heel vaak hun weg bij problemen. Het is te merken aan het aantal vragen vroeger en nu, ze redden zich zelf nu veel beter dan eerder.
In mijn naaste omgeving kreeg mijn tante van toen 72 jaar een computer van haar zus. Er ging een wereld voor haar open en via Google vond ze heel veel zelf uit. de drive was dat ze ineens met de hele familie, vooral ook over de NL-grenzen veel gemakkelijker contact kon krijgen dan alleen per post of af en toe per telefoon. Het was haar drive om dat te willen, ze kwam oorspronkelijk uit de praktische gezinszorg in een tijd dat er geen of amper een PC bestond, ze was niet technisch opgeleid maar wel nieuwsgierig genoeg om dit allemaal te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan