• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verlof overzicht kleuren en datums laten doortellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sha07

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Berichten
2
Wie kan mij helpen.
Ik probeer een verlof overzicht te maken voor mijn afdeling.

Wat ik graag zou willen:

* maandelijks een overzicht wie er vrij is en wat voor soort vrij er opgenomen is (met kleuren aangegeven)
* Indien iemand vrij neemt wordt dit met aantal uren in een vakje aangegeven welke dan een bepaalde kleur krijgt
* laatste blad een overzicht per persoon waarin het totaal aantal opgenomen uren ( per soort) wordt weergegeven

Ik heb nu het volgende bestand maar is niet naar tevredenheid:

* ik zou graag een overzicht per maand willen en niet de maanden in elkaar laten doorlopen (zoals nu wel het geval is) waarbij het wel makkelijk is om van jaar te wisselen
* tevens wil ik op het laatste blad dat er een overzicht komt van het totaal opgenomen soort uren. dus alles van een bepaalde kleur bij elkaar wordt opgeteld.

voor mij is dit zoo lastig, en ik moet dit tussendoor doen en zoeken. is er iemand die dit zo gefixt heeft?? muchos gracias bij voorbaat

Bekijk bijlage verlofoverzicht 2017.xls
 
ik had wel zin in een knutsel klusje..

ik heb 1 kwartaal opgemaakt, als het bevalt kun je zelf eenvoudig het werkblad kwartaal 1 kopieren en hernoemen.

In dit overzicht hoef je alleen in cel B3 een datum in te vullen als de eerste van de maand dus bijv 1-1-2017 2e en 3e maand in het overzicht volgen automatisch.
(Omdat de datum vrij in te voeren is het meerdere jaren bruikbaar)
De weekenddagen worden automatisch bepaald en gekleurd met voorwaardelijke opmaak formule (VO)
De weeknummers verschijnen altijd boven woensdag.
Ook heb ik voorwaardelijke opmaak gehangen aan 3 letters
V = Vakantie, A= ATV, Z= Ziek als je die letter in de cel zet dan verkleurd de cel ook

De knoppen om handmatig te kleuren staan er ook nog maar zouden als je voor elke vorm van afwezigheid een letter hebt en een VO hebt ingesteld zij die overbodig en dan is het in principe alleen een kwestie van letters invullen
 

Bijlagen

  • Kopie van verlofoverzicht 2017.xlsm
    35,5 KB · Weergaven: 73
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt maar ben er nog niet

Heel erg bedankt hiervoor al. Ik heb het overzicht inmiddels aangepast.

Maar wat ik nodig heb is uiteindelijk een totaaloverzicht van het opgenomen aantal uren.

Daarom wil ik de vakjes met soort uren een kleur geven en hier het aantal opgenomen uren invullen. In het laatste tabblad wil ik dan dat de juiste uren per soort (kleur) in de juiste kolommen worden opgeteld en een totaal wordt weergegeven.

Ik weet alleen niet hoe ik dat nu met de kleuren moet doen.

Bekijk bijlage Kopie van verlofoverzicht 2017.xlsm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan