Verloopstekker voor oude gameconsole

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Ik heb een oude maar grappige spelcomputer teruggevonden op zolder uit de tijd dat ik nog haar had. Probleem is alleen de stekker. Is hier een oplossing voor?

stekker.jpg

Ja hoor, gewoon de dubbelpolige stekker vervangen door een moderner exemplaar, alleen even puzzelen van de 'aarde' en het 'signaal' is.

Confictius zei:
iezze siempel :o

Ha ha, niet zo easy simple. Dit is een 300 ohm stekker, en die moet omgezet worden naar 60/75 ohm. Ik weet niet of die adaptors nog bestaan.

Je moet het maar weten............... Status teruggezet naar "niet opgelost" :confused:

Confictius zei:
Je moet het maar weten............... Status teruggezet naar "niet opgelost" :confused:

Kijk, deze stekker noemen ze een "TWIN" stekker.
Wat je kan proberen, is een draadje aan één van de twin stekkers te wikkelen en dan in de coax plug te steken,het gaat naar alle waarschijnlijkheid, niet goed zijn, Maar,... ik kan daar een volledige technische uitleg over geven, maar neem het gerust aan, het gaat tegenvallen.

Als je toevalig bij je in de beurt nog een Ouderwets Electronica Winkeltje weet,zo"n soort hobby winkel.
Misschien dat die in 1 van zijn laatjes nog een verloop heeft liggen,zoals @van zwam aangeeft ook de boel omzet.
Ze zijn/waren er wel!!

Heb ik dan al diverse malen gewoon geluk gehad dat het wel werkte??:eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan