verloren mail ophalen

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Besturingssysteem
MacIos
Goedemorgen

steeds tevreden over de antwoorden, die ik van dit forum ontving, kom ik terug met een iets moeilijkere vraag. Een deleted mail is is samen met anderen verwijderd bij het ledig maken van de Bin in het mailprogramma van Apple ( Ventura 13.7.4) Ik probeer een bepaalde mail (ontvangen , verstuurd ) , terug te vinden.; De time machine gaf mij geen resultaat . Ik ben dan overgeschakeld op software Stellar. Maar k luk erniet in te filteren op begin- en einddatum voor zoeken. Is er een lid dat dit programma goed kent en mij zou kunnen begeleiden aub .

Mvg

Audass

Laatst bewerkt:

Stellar Help Center > Halverwege pagina

Dergelijke programma's beginnen/werken vaak met een Wizard. Dit is een helpfunctie van een softwarepakket dat complexe taken automatiseert door de gebruiker een reeks eenvoudig te beantwoorden vragen te stellen.

Laatst bewerkt:
Ik geef je weinig kans, want Apple is heel erg op de veiligheid, en hoe veilig vind je zelf dat een geleegde prullenbak is, als je die probleemloos weer terug kan halen? Maar kijk eens of hier wat voor je bij staat.

Dan heb je kans dat er vanuit een BU op de IT nog iets mogelijk is, want die zullen een uitgebreid BU systeem hebben ingericht. Al kunnen/zullen ze, den ik, niet naar één specifieke mail gaan zoeken, en dan dus de complete mailbox van die datum herstellen. Maar je kunt het in ieder geval vragen :).

Jammer als emeritus zijn de mogelijkeden om hulp te vragen bij een probleem beperkt. Het jobke dat je bechrijft zullen ze zeker niet doen voor mij. Enerzijds te verstaan anderzijds moeilijk te verteren. Het liefst had ik gebruik gemaakt van niet te complexe freeware.
Mvg

Ik ken/heb die software niet, dus ook de handleiding niet. U geeft aan dat u niet kunt filteren, maar ik neem aan dat dit toch wel mogelijk moet zijn. Wellicht is het handig om ofwel de handleiding even mee te posten, dan wel schermafdrukjes te maken van het proces?

Maar ik dacht dat u misschien een alternatief programma kent ?

Helaas, ik niet. Sowieso wordt het lastig als de mail op een Exchange server staat. De mails staal alleen lokaal op de computer als je de mail apart opslaat. En dan zit die in de prullenbak van de computer, niet in de prullenbak van de mailserver. En je kunt de verwijderde mail volgens mij alleen maar uit die server halen.

Zodra je op een Apple computer iets verwijdert, is het weg. En zeker bij mails, omdat die niet apart worden opgeslagen, maar in een postbus map staan, in dit geval op die Exchange server. Dan kun je dus alleen de complete postbus van een andere datum terugzetten. Ik weet niet of je het nieuws een beetje volgt, maar Apple is een hele tijd in de slag geweest met de Amerikaanse justitie, omdat Apple weigerde om een telefoon met bewijsstukken vrij te maken. Ze nemen het onderwerp 'beveiliging' dus héél erg serieus.

dank u voor de interessante toelichting . mijn zonen zeggen dat hun vader een delete furie heeft.en meer moen achiveren.Als ik iets belangrijks vind , archiveer ik deze mail Maar met uwen interessante uitleg zal ik nog meer moeten archiveren. Hartelijke dank en fijne avond

Audass

Terug
Bovenaan Onderaan