• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vermelding maximale data icm vermelding deadline

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave123454

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2016
Beste mensen,

Al geruime tijd ben ik bezig met het opstellen van een nieuw Excelschema waarin verschillende koppelingen worden gemaakt en worden bijgehouden van data voor sportevenementen. Waar ik naar zoek ben is een functie voor het berekenen van een reeks data waarin in een kolom de maximale datum van de reeks wordt weergegeven en dat, wanneer er een deadline tussenkomt er een vermelding van 'zie deadline' komt te staan.

Ik maak gebruik van Excel 2007.

Alvast dank!

Bekijk bijlage Max waarde icm tekst.xlsx

Zoiets?
Bekijk bijlage Kopie van Max waarde icm tekst Q.xlsx

Er wordt nu doormiddel van een andere MAX formule gekeken of er in de kolommen van deadlines een waarde staat. Is dit het geval wordt er "Zie deadline" weergegeven en anders de maximale datum.
De deadlines dienen hiervoor wel in dezelfde kolom te worden ingevoerd.

Hoi Quiby,

Bedankt voor de bericht. Het is alleen nog niet helemaal wat ik zoek. Het kan zijn dat ik ik mijn eerste bericht niet helemaal duidelijk ben geweest. Waar het om gaat is als zodra er een deadline staat vermeld maar geen volgende datum er een vermelding van 'zie deadline' komt te staan. Zodra er een datum bij datum kolom D of kolom G (of resterende kolommen) wordt ingevuld dient de maximale waarde van de datum te worden vermeld. Zodra de datum bij deadline is ingevuld is deze van belang. Een daaropvolgende datum die ingevuld is is daarna belangrijker dan de deadline.
Als de waarde uit kolom F wordt gehaald staat er nog steeds 'zei deadline', dit terwijl er eigenlijk de maximale datum moet komen te staan.

Maak even een voorbeeld met alle verschillende uitkomsten.

Wellicht dat onderstaand bestand en beschrijving meer duidelijkheid geeft. Het bestand is zo opgebouwd dat er per nieuwe datum een actie wordt vermeld. Dit zal waarschijnlijk helpen om de correcte formule op te stellen. Mocht het desondanks niet helemaal duidelijk zijn, laat het maar weten.

Bijlagen

Misschien wel.

In I3 en doorvoeren naar onderen.
Code:
=ALS(ZOEKEN(9,99999999999999E+307;A3:H3;A$2:H$2)="deadline";"zie deadline";MAX(B3:H3))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan