"vermiste" dll's bij installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

onfire

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2001
Hallo,
bij het installeren van XP (schoon, geformatteerd) heb ik elke keer dat er dll's niet worden geïnstalleerd. Elke keer nog andere ook. Deze keer xpsp1res.dll en wmerrenu.dll. De eerste heeft met servicepack 1 temaken die er bij de cd al in zit (legaal). Echter ik kan hem bij MS niet downloaden. De andere kan ik nergens vinden op het net. Weet iemand waar ik ze kan vinden?
Bedankt,
Arja

Waarschijnlijk is de CD vuil, vettig of bekrast. Kopieer de inhoud van de CD naar de HD en probeer de installatie dan opnieuw.

Groetjes,
Bennie

Das een goed idee, maar kan ik de dll's niet ergens dowloaden? want ik heb nu net alles er weer opstaan.. Tis meer voor het gemak..:D
groeten, arja

ja, das een hele mooie site. Maar je moet 5$ betalen voor één dll....

Het wordt dus zoeken geblazen vrees ik...

gr,
arja

start /uitvoeren /msconfig.

expand file ( rechts onderin )

hiermee kan je losse bestanden van de windows cd halen en op de juiste locatie zetten.

start /uitvoeren /cmd en typ sfc /scannow

dit start een scan naar missende/beschadigde windows bestanden.

hier heb je wellicht ook de cd voor nodig.

pe.

hoi Pete1, ik heb beide opties geprobeerd, bij optie 1, msconfig ben ik de hele cd en alle mappen afgeweest om te zoeken naar de vermiste dll's, maar ik kon ze niet vinden. Daarna aangemeld als admin en de sfc /scannow ingetypt, maar daar kreeg ik het volgende:
windows bestandsbeveiliging kan geen controle van beveiligde systeembestanden uitvoeren. De specifieke foutcode is 0x000006ba (de RPC-server is niet beschikbaar)."

Ik weet niet wat het betekent. Is een controle op fouten bij opstarten hetzelfde?
groeten,
arja

die foutmeldingen kan ik zo niet terugvinden.

de standaard opties om een bestand van de cd af te halen schijnen dus niet te werken.

misschien is een installatie ( repair ) over de huidige een oplossing.

zo blijven alle instellingen bewaard en krijg je misschien dit keer die bestanden erbij.

heb hier xp pro engels zonder sp1 dus kan je niet aan die bestanden helpen.

pe.

Hoi pete,
ik heb scandisk bij opstarten uitgevoerd, is dat óók een optie? of haalt hij op deze manier niet de dll's terug. zoniet, dan zal ik repair uitvoeren.
gr,
ar.

helaas doet scandisk niet hetzelfde en krijg je daarmee niet die bestanden waar ze horen.

een repair is denk ik je beste optie.

pe.

ok , succes.

xpsp1res.dll is er in 33 versies.

is wel handig als je de goede versie op je pc krijgt.

grtz,pe.

LOL, 33 versies!, maar hopen dat ik de juiste op mijn cdtje heb staan..;)

tis gelukt! En na wat zoeken op het net kom ik er achter dat het hoogstwaarschijnlijk aan de bootcd's van MS lag, althans, ik heb de verkeerde gedownload denk ik. Maar goed, probleem verholpen en ik snap hoe het allemaal werkt.
Bedankt Pé!
groeten,
arja.

prima gedaan.

mooi dat het weer werkt.

zo leer je elke keer weer wat nieuws.

grtz,pe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan