Vermogen van boxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dollie

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2002
Kan iemand mij vertellen wat de aanduiding pmps inhoudt. Het gaat om het volgende ik wil een stel boxen voor mijn pc kopen en bij de aanduiding staat 400 watt pmps.......:confused:

Dat betekend Music Power en geeft een verkeerd beeld.
Bv. 2 x 80 Watt RMS is 2 x 210 PMPS dit is van de laatst tijd en is gedaan om de jeugd op een verkeerd been te zetten (dus even omrekenen).

Hallo stadsgenoot.

Misschien kan je mij nog even helpen dan. Het gaat mij om een speaker set 2 boxen met een subwoofer en daar staat dus bij 400 watt pmps hoe reken ik dat om?

Geplaatst door Will-Well
Dat betekend Music Power en geeft een verkeerd beeld.
Bv. 2 x 80 Watt RMS is 2 x 210 PMPS dit is van de laatst tijd en is gedaan om de jeugd op een verkeerd been te zetten (dus even omrekenen).

Dat omrekenen zal niet opgaan. PMPS (PMPO) is precies dat moment waarop de boxen net niet ontploffen (dus ongeacht de vervorming). De ene speaker is nu eenmaal steviger dan de andere en het kan dus best zo zijn dat 400 PMPS in werkelijkheid maar 10Watt is terwijl dit bij een andere speaker uit zal komen op 25 Watt (er zijn zelfs gevallen waarbij het maar 3Watt !! is)
Dus gewoon vragen naar het Continuvermogen van de boxen, dan ben je zeker.

Waarschijnlijk tellen ze het vemogen bij elkaar op.
Dat wordt veel gedaan bij Home Cinema sets.
Het beste is wat Maestro zegt maar geef even het merk en type mischien kunnen we je verder helpen.

Typhoon acoustic 2.1

Is vandaag bij de Lidl in de aanbieding.

Ik ga even in de folder kijken.
Leesvoer:

Het blijft ons ergeren: op zowat alle dozen met computerluidsprekers staat in grote schreeuwerige cijfers het PMPO-vermogen vermeld. Meerdere honderden of zelfs duizend Watt P.M.P.O. staat er dan en de reclame schreeuwt dat ook al uit. Laat je vooral niet in het ootje nemen. In verband met het vermogen waarmee een installatie geluid kan weergeven, kun je drie vermogenswaarden voor ogen krijgen. Er is het continuvermogen (op de verpakking heet dat RMS of Root Mean Square), er is het piekvermogen (ook wel muziekvermogen genoemd) en er is tegenwoordig helaas ook het P.M.P.O. (Peak Music Power Output).
Het continuvermogen geeft weer met welk maximaal vermogen de installatie gemiddeld kan weergeven per kanaal als dat voortdurend (dus zonder onderbrekingen) gebeurt. Het piekvermogen is het maximaal vermogen dat de installatie zéér kortstondig en met een minimum aan vervorming nog per kanaal kan weergeven. Het P.M.P.O. beschouwen wij als een uitvindsel van de marketingjongens en -meisjes (lees: boerenbedrog). Dat is namelijk het maximum piekvermogen van alle kanalen samengeteld dat de installatie kan weergeven en wel gedurende een miniem onderdeel van een seconde en ongeacht de vervorming. Je kunt dit met andere woorden in de praktijk nooit bereiken. Als je het toch probeert, loop je de kans je luidsprekers te doen doorbranden of zelfs je versterker kort te sluiten. Maar het geeft natuurlijk wel leuke getallen in de reclame. Wij hebben al systemen gezien met 1000W P.M.P.O. die iets van 20W continuvermogen per kanaal konden weergeven. Dat geeft je een idee om wat voor onzin het gaat.

De 'sensitivity' of gevoeligheid van een luidspreker wordt in feite uitgedruikt in dB/W/m (decibel per Watt per meter). Een gevoeligheid van 93 dB/W/m betekent, dat een luidspreker een geluidsdruk van 93 dB kan genereren met slechts één Watt vermogen en gemeten op één meter afstand.
Hoe minder gevoelig een luidspreker is, hoe krachtiger je versterker moet zijn om er nog fatsoenlijk wat volume uit te krijgen.
Johan Zwiekhorst
"Tantum Agendum Parvulus Tempus"

PRODUKTBESCHREIBUNG Typhoon Acoustic 2.1. Amplified Satellite System
ALLGEMEINE ANGABEN
Hersteller Typhoon
MITGLIEDER - BEWERTUNG
Produktbewertung
Klangqualität 4,0
Verarbeitung 5,0
Zuverlässigkeit 5,0
TECHNIK
Geräteart Surround System
BESCHREIBUNG / ZUSAMMENFASSUNG
Satellitenboxeen + Subwoofer
Technische Daten: Durchschnittsbelastbarkeit / Frequenzgang Satellitenlautsprecher: 2 x 7.5 Watt RMS / 120 Hz – 20 KHz Subwoofer: 12 Watt RMS / 40 – 120 Hz Am Verstärker befinden sich 2 Eingänge. Der Input 1 hat eine Eingangsempfindlichkeit von 300 mV und der Input 2 570 mV. Nun folgen die restlichen Daten
die alle der Bedienungsanleitung zu entnehmen sind: Klirrfaktor: 0
3% bei 1 Watt/Khz Rauschabstand: >65 dB Kanaltrennung: >40 dB Membran: Sobwoofer 4“
Satelliten 2.5“ – sie sind jeweils magnetisch abgeschirmt Eingangsanschlüsse: Input 1 – 3
5 mm Klinkenstecker; Input 2 – Cinch Ausgänge: Cinch Stromversorgung: 230 V X 50 Hz Wechselstrom Die Abmessungen (L x B x H in mm) betragen bei(m): Subwoofer 120x190x195 Satellitenlautsprecher: 100x84x120 Verstärker: 185x72x200 Design: silbern-metallic

Voor dit geld € 29.99 kun je geen eisen stellen en zou ik hem gewoon halen bij de LIDL.
Bij de Aldi heb je een 5.1 set (incl. Subwoofer) 45 Watt RMS voor €34.99

nog een vraagje aan sigma of iemand anders....heb je ook zo'n overzicht van de speakerset die bij de aldi in de aanbieding is (medion pc 5.1 aktiv)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan