vermogen ..... ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is nooit de harde muziek of vervorming die je boxen opblazen de ruis op piepjes van hoge ferquentie.

Alles kan kapot :):)

En je kan alles ook repareren, alle diodes en ledjes vervangen, en werkt weer als nieuw, met mijn bandaxall tooregeling en mijn SAE ( al lang op de fles ) parametrische equilizer, waar menigeen van zegt, hú?.

Handig hoor, zo'n oscilloscoop, ook uit het jaar nul, maar goed genoeg om alles door te meten.

Ik blij dat we hierover weer eens zijn, bedankt??

Van oud gesproken. ik heb nog het schema van een 2X4 EL34 buizen versterker. Vermogen 2X90W rms op 4ohm. Spijtig dat de financien er niet zijn om hem te bouwen. Dat is nog eens kwaliteit tegenover alle digitale brol.

Stelregel voor boxen op versterker. RMS vermogen(versterker) X 1,44 . Dat is het minimum max.vermogen voor je boxen.

Van oud gesproken. ik heb nog het schema van een 2X4 EL34 buizen versterker. Vermogen 2X90W rms op 4ohm. Spijtig dat de financien er niet zijn om hem te bouwen. Dat is nog eens kwaliteit tegenover alle digitale brol.

Stelregel voor boxen op versterker. RMS vermogen(versterker) X 1,44 . Dat is het minimum max.vermogen voor je boxen.

Zijn buizen dan zo duur ?

Ja. Die worden niet meer in massa productie gemaakt. Daarom. Een EL34 mag je rekenen tussen 15 à 20 € stuk. Voor die versterker te bouwen kost me dat +/- 1000€. Maar je hebt nog echte muziek kwaliteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan