Ik heb een sheet waar ik een besturingselement heb met 5 mogelijkheden, na selecteren van de 1e keuze verschijnt er in cel I3 een 1.
Op basis van die waarde heb ik een stukje VBA geschreven die rijen 7 tm 9 verbergt.
ECHTER
Wanneer ik bv de waarde via het besturingselement wijzig naar de 5e keuze en er in I3 een 5 verschijnt gebeurt er niets.
Wanneer ik in I3 handmatig een waarde plaats 1 of 2 tm 5 dan worden de regels 7 tm 9 wel verborgen (1) of zichtbaar (2,3,4,5).
Heb hieronder de kode staan die ik gebruik. Heb ook al
Application.ScreenUpdating = False
Application.ScreenUpdating = True
geprobeerd, maar ook dat lost niets op. De onderstaande kode heb ik in het blad Menu staan.
Wie kan mij helpen, het zal wel iets heel makkelijks zijn, maar ben door mijn ideeen heen.
Groet,
Marcel.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Range("i3") = 1 Then
Rows("7:9").EntireRow.Hidden = True
Else
If Range("i3") > 1 Then
Rows("7:9").EntireRow.Hidden = False
End If
End If
End Sub
Op basis van die waarde heb ik een stukje VBA geschreven die rijen 7 tm 9 verbergt.
ECHTER
Wanneer ik bv de waarde via het besturingselement wijzig naar de 5e keuze en er in I3 een 5 verschijnt gebeurt er niets.
Wanneer ik in I3 handmatig een waarde plaats 1 of 2 tm 5 dan worden de regels 7 tm 9 wel verborgen (1) of zichtbaar (2,3,4,5).
Heb hieronder de kode staan die ik gebruik. Heb ook al
Application.ScreenUpdating = False
Application.ScreenUpdating = True
geprobeerd, maar ook dat lost niets op. De onderstaande kode heb ik in het blad Menu staan.
Wie kan mij helpen, het zal wel iets heel makkelijks zijn, maar ben door mijn ideeen heen.
Groet,
Marcel.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Range("i3") = 1 Then
Rows("7:9").EntireRow.Hidden = True
Else
If Range("i3") > 1 Then
Rows("7:9").EntireRow.Hidden = False
End If
End If
End Sub