Vernieuwen records subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

sis123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Op mijn formulier zit een subformulier, nu door op het veld dropdown 2x te klikken opent de macro deze tabel voor toevoeging record. Ik sla dit op maar als ik dan de tabel afsluit staat de nieuwe record niet in mijn keuzelijst.
Ik heb op het hoofdformulier een button met vernieuwen gezet, als ik hierop klik wordt de drop down lijst vernieuwd op het hoofdformulier maar niet op het subformulier. Wel als ik met de muis op het subformulier sta en dan in de balk records/vernieuwen doe wordt deze zichtbaar.
Kan dit in 1 klik of is er een betere methode om dadelijk de keuzelijst te vernieuwen ?

Danke

Op het moment dat je het record opslaat gaat het "AfterUpdate" event af. Als je daarin de requery van het subformulier zet moet het subformulier worden bijgewerkt inclusief het nieuwe record.

Grtz,

Geplaatst door beheer25
Op het moment dat je het record opslaat gaat het "AfterUpdate" event af. Als je daarin de requery van het subformulier zet moet het subformulier worden bijgewerkt inclusief het nieuwe record.

Grtz,

Hoe moet ik dan tewerk gaan ?

Heb hoofdformulier met subformilier en daarop nog een subformulier.

:(

De code zal er ongeveer uitzien als volgt:

forms![Hoofdformulier]![Subformulier].requery

Deze regel code moet je plaatsen in het AfterUpdate event dat afgaat op formulier waarin je de data toevoegt. Je ververst dus het subformulier vanaf het formulier waarop je het nieuwe record toevoegt.

Grtz,

Eurocent moest even vallen voor ik doorhad dat AfterUpdate event = NaBijwerken

Ik heb gewoon een macrootje gemaakt met vernieuwen en deze geplaatst bij Na Bijwerken

Respektievelijk op de subformulieren

Dit werkt perfekt - Bedankt !

:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan