Vernieuwing of upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Headdy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 dec 2013
Hallo,

Ik heb mijn PC al een tijdje en ik dacht er eens aan om hem te upgraden. Ik wil games zoals BF3, CoD4 & crysis spelen;

Dit is mijn huidige systeem:
CPU: Intel i5-650 (3.20GHz dual core 4mb cache)
GPU: Geen
Moederbord: Asrock H55M-R2.0 (4 ram slots)
Ram: 8GB DDR3 - 1333 (4x2)
Harddisk: 1TB 5200rpm
Besturingssysteem: W7 ultimate (x64)
PSU: Aopen 400watt

Ik ben echt benieuwd of mijn CPU is goed genoeg als ik deze onderdelen vervang:
GPU: GTX770
PSU: Seasonic 620W
SSD: Sandisk SSD 64gb
Totaal: € 394

Anders zal ik een nieuwe cpu en mobo nemen, maar dan ziet het er als volgt uit:
CPU: AMD FX-6300
Mobo: MSI 760GMA-P-34 (FX)
GPU: MSI R9 270x Gaming BF4
Totaal: € 396

Of deze
CPU: AMD Athlon II X4 750k boxed
Mobo: MSI A78M-E45
GPU: MSI GTX760 gaming
Cooler: Arctic Alpine 64 PLUS
Totaal: € 408

Wat is het beste idee om te doen, ik wil deze PC nog lang en veel gebruiken en na een jaartje of 2 te upgraden.

Bij voorbaat dank,

Headdy

Een oplossing met SSD en snelle GPU lijkt mij de beste keuze. Natuurlijk met aangepast voeding. Dit zonder type nr's te noemen.

GPU: GTX770
SSD: Sandisk SSD 64gb
Totaal: € 394

Neem een 120gb SSD van corsair force ipv de sandisk(heel veel slechte revieuws over de sandisk en lage overdrachtsnelheid voor een ssd)

Dan heb je alvast een goede GPU Voeding en SSD, en kun je over 2 jaar je CPU Mobo en evt ram vervangen. uiteindelijk geeft dat je meer waar voor je geld dan dat je nu een volledig systeem koopt voor 400 euro die je dan over 2 jaar weer vervangt.

Je CPU is niet heel geweldig meer maar om nou te zeggen dat je echt een behoorlijke upgrade krijgt uit de fx6300 of 750K, Ik ben van mening dat het weggegooid geld is een oude i5 te vervangen door een budget AMD chip.

Ik heb zelf toevallig een computerzaakje waarmee ik pc's bouw voor mensen, of upgrades uitvoer op hun huidige systeem.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan