Verplaatsen data op basis van criteria naar eerstvolgende lege optie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansybe

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2022
Hallo,

Ik ben op zoek naar een manier om data in een sheet te verplaatsen, op basis van bepaalde criteria met daarbij een soort van 'mutatie lijst' als export.
Zie bijgevoegd bestand voor verduidelijking.

Kolom A en B zijn vaste kolommen en blijft een vaste volgorde. Alle rijen in het bestand staan voor planten die bekeken worden. Er kan per plant bekeken worden wat ermee moet gebeuren, zoals in het geel aangegeven (via een keuzelijst etc).
Ik ben nu op zoek naar een manier (VBA) dat er voor zorgt dat zodra in kolom E iets wordt gekozen, de data van die betreffende rij (van kolom C t/m K) verplaatst wordt naar de eerstvolgende lege regel, met als voorwaarde dat dat in een lege rij komt met het nieuwe doel. De data van C2 t/m K2 zou dan verplaats worden naar C32 t/m K32. En de data van C4 t/m K4 zou dan verplaatst moeten worden naar C63 t/m K63, etc...

Daarnaast zou ik in een andere sheet een lijst willen genereren die bijhoudt wat er waarnaartoe verplaatst is (zie Blad2 in het voorbeeld), inclusief een geprinte datum en tijd.

Hoe zou ik dit kunnen doen?

Bijlagen

Beginnetje

Bijgaand een eerste beginnetje. Ik neem aan dat niet alle combinaties van doelwijzigingen zijn toegestaan, maar daar wordt nog niet op getest.

Bijlagen

Bijgaand een eerste beginnetje. Ik neem aan dat niet alle combinaties van doelwijzigingen zijn toegestaan, maar daar wordt nog niet op getest.

Dit is al súper! Ik heb zojuist even wat geprobeerd. Een paar dingen die nog missen:

- de cellen gekopieerd worden, in plaats van verplaatst. Ofwel: zou de oude regel (C t/m K) na het verplaatsen verwijderd kunnen worden?
- indien een waarde bij 'nieuw doel' (kolom E) wordt verwijderd, worden de regels gekopieerd naar helemaal de onderste regel. Bij het verwijderen van de data in 'nieuw doel', zou de data gewoon mogen blijven staan.
- na verplaatsen (kopiëren), wordt het beeld ververst naar de nieuwe regel, maar de oorspronkelijk geselecteerde cel in kolom E (nieuw doel) zou geselecteerd mogen blijven, zodat je eigenlijk niks 'ziet'.
- een foutmelding (stop) indien in de range geen lege regel meer gevonden wordt

Heel erg bedankt voor de hulp!!!!!!

Laatst bewerkt:
Rapportage verbeterd en diverse (fout)meldingen toegevoegd.
Als dit inderdaad heel veel werk scheelt zou je een donatie op giro 555 of een ander goed doel kunnen overwegen.

Bijlagen

Rapportage verbeterd en diverse (fout)meldingen toegevoegd.
Als dit inderdaad heel veel werk scheelt zou je een donatie op giro 555 of een ander goed doel kunnen overwegen.

Ongekend :) Ik ga nu het bestand uitbreiden en werkbaar maken. En inderdaad: dat is een goed idee - een donatie aan goed doel!
Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan