verplaatsen materiaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

yentldj

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2013
dag allemaal

ik heb nu net een database gemaakt met een stock in.

ik zou graag gemakkelijk een bepaald aantal van een product verplaatsen naar een andere plaats.

hoe gaat dit makkelijk?

grtjs

Steekwagen? :).
Leg eens uit wat je bedoelt, want ik snap het niet.

Ik zie geen formulier dat je daar voor kunt gebruiken. Het formulier <Plaats> is daar niet voor geschikt, en wat het subformulier <Subformulier producten> daarop doet snap ik al helemaal niet. Ik zou dus een formulier maken op basis van [Vervaldata] met een subformulier op basis van Producten. En misschien heb je een tabel [Plaats_Product] nodig, al kan een veld [Plaats] ook in [Producten] worden gezet als je geen historie wilt bijhouden van de mutaties.

Hallo Yentldj,

Zo te zien aan de databases die je tot nu toe hier gepost hebt, heb je de keuzelijsten met invoervak nog niet ontdekt en die zijn toch echt wel essentieel in Access. Daarom hierbij een eenvoudig voorbeeldje om je een beetje op weg te helpen.

In het formulier fVoorraad kun je m.b.v. een keuzelijst met invoervak (ook wel drop down lijst genoemd) een plaats selecteren en vervolgens kun je daaronder in het subformulier fVoorraadSub wederom m.b.v. een keuzelijst met invoervak de producten selecteren en de aantallen en vervaldata invullen.

Hoe je zo’n keuzelijst maakt, heb ik o.a. beschreven in deze post:
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-voor-access?p=5597063&viewfull=1#post5597063

Deze voorbeelddatabase doet nog niet alles wat jij graag wilt. Het ging mij er alleen even om, om je te wijzen op de keuzelijsten en hoe je die kan gebruiken in een hoofd- en subformulier.
Als je producten wilt verplaatsen van A naar B waarbij automatisch de voorraad op plaats A verminderd en op plaats B vermeerderd wordt, dan heb je denk ik programmeerwerk nodig en daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Bijlagen

De techniek die je waarschijnlijk nodig hebt, zit in de bijlage in formulier <Veel op veel relaties in een formulier>. Kijk maar eens of je er wat mee kunt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan