• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verplaatsen met vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

longron

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
beste alle,

ik wil met vba cellen kunnen verplaatsen om ruimte te maken waarbij de layout niet mag worden verplaatst/verwijderd.

zie bijgaande voorbeeld.

Code:
sub verplaatsen

Range("C4:I6").Select
    Selection.Cut
    Range("C6").Select
    ActiveSheet.Paste
End Sub

met deze simpele oplossing verplaatst hij oook de layout wat niet de bedoeling is.

thanks voor het meedenken.

Bijlagen

zo ?
Code:
Range("C4:I6").Copy Range("C6")
Range("C4:I6") = ""
Ik vraag me alleen af waarom op deze manier.

Oke,

dat werkt wat bedoel je met je vraag waarom op deze manier?

Zal meer info geven en sta open voor andere/betere oplossingen

ik heb een lijst met namen verdeeld onder 3 koppen.

Verpleegkundige
Artsen en psychiaters.

staan onder elkaar :

Artsen
pietje
klaas
jan
.

verpleegkundige
wim
anne
marian

psychiaters
willem
karel
etc

totaal meer dan 100 namen
nu blijkt dat de lijst met verpleegkundige te groot is geworden en wil ik de lijst met de andere disciplines met namen gaan verschijven naar beneden. zodat ik meer ruimte krijg.

op zich is dat eenmalig makkelijk maar ik wil het in een macro vatten zodat ik dit later weer makkelijk kan aanpassen. door bv namen weer ophoog te plaatsen

hoop dat het beetje duidelijk is.

Thanks voor het meedenken

waarom niet de gegevens in een tabel zetten waarbij 1 kolom gereserveerd is voor functie?

Arts pietje
Arts klaas
Arts jan
verpl wim
verpl anne
verpl marian
psych willem
psych karel
psych etc

En dan nieuwe gegevens gewoon onderaan toevoegen?

Plaats eens een goed gelijkend voorbeeld met fake gegevens.
Leg daarin uit wat de bedoeling is, voor mij is het niet duidelijk.
Waarschijnlijk ben je met een tabel ,zoals Haije al aangaf, goed geholpen.

Laatst bewerkt:
dit is niet handig voor het programma wat ik heb gemaakt, dan moet ik de hele struktuur aanpassen Er draait een heel programma omheen wat dienstroosters produceert.

ik kan wel een fake lijst maken maar dan moet ik eerst even alles eruit halen en dat gaat nu niet lukken.

Ik kom erop terug.
thanks zover.

Één tabel (met extra kolom, zoals Haije heeft aangegeven) en je kunt met één draaitafel prachtig de gegevens scheiden in aparte kolommen. Nooit meer last van schuiven en ruimtegebrek. Ook al is het wellicht lastig om de vervolgacties even aan te passen (volgens mij simpel als je verder uitgaat van de draaitafel, dan verandert alleen je startcel), op de lange termijn heb je een zeker werkend systeem. Denk aan de lange termijn, niet de korte.

Dank voor de moeite maar een draaitabel en de andere aanpassingen binnen het hele programma os noet hanfig en nodig. Paar regels ertussen is problerm is er voor de konende jaren niet meer

Selecteer een cel waar de rijen moeten worden ingevoegd en geef het aantal in.
Code:
Sub hsv()
Dim r As Long
r = Application.InputBox("geef aantal rijen op", , , , , , , 1)
  If r > 0 Then Selection.Resize(r).Insert
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan