Verplaatsen van "records" naar een ander table

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denise Ridder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Berichten
1
Ik ben momenteel een database aan het maken waarin de duur van controles worden gemonitored binnen een proces. Deze wordt dagelijks besproken in een werkoverleg.
Als dat proces afgerond is wil ik deze "record" verwijderen uit mijn tabel d.m.v een command knop en deze verplaatsen naar een archief table met hetzelfde kolommen etc. Zodat deze beschikbaar is voor historische rapportages, maar niet meer in de dagelijkse werkbespreking meer tevoorschijn komt.

Ik ben dus op zoek naar een code die dit mogelijk maakt. Ik ben een beginnener met deze code en zou het dus zeer opprijs stellen als iemand mij opweg kon helpen.

Ik heb wel al code gevonden die "delete" mogelijk maakt, maar ik wil graag deze informatie archiveren

Private Sub Command95_Click()

DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 8, , acMenuVer70
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 6, , acMenuVer70

End Sub

Alvast bedankt!

Denise
 
Hallo Denise,

in de regel gebruik je daarvoor een kolom "Afgehandeld" (gegevenstype Ja/Nee) in je tabel.
Rapportages baseer je vervolgens op een query die die rijen ophaalt waarvoor geldt dat Afgehandeld op nee staat.
Een rij op afgehandeld zetten doe je via een formulier.

Groet,

Tardis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan