• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verplaatsen vraagje??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rudy, zijn de onderste invoer vakjes(aantal invoer) nog zo te maken dal als je vergeet het aantal in tet voeren niet uit het programma gaat?

verder werkt het echt fijn!;)

Hoi Rudi,

we gaan er mee aan de slag.
En houden je op de hoogte.

Bedankt, gr. Rosa:)

Hallo Rudi,
tot nu toe werkt het erg prettig dusnogmaals bedankt.:)
Toch nog 2 vragen. Waar kan ik de code regel vinden, om de positie van de gevonden benaming iets naar links te verplaatsen.Deze valt soms buiten het userform luikje als deze gevonden is! (Het aantal karakters van de barcode is +/-20)

En wat nu nog op papieren lijsten staat is de locatie in de kasten.:o
Zou het nog mogelijk zijn om deze ook nog in het userfom te plaatsen.
Zie bestandje!!

Een fijne kerst voor iedereen op dit forum.

gr. Rosa

Bijlagen

Rosa, kunt ge uw bestandje eens opnieuw posten, want bij openen krijg ik een bestand v/e andere vraag.

Voor de kolombreedtes moet je eens kijken bij de eigenschappen van je listbox bij Columnwidths en daar een beetje experimenteren tot je de juiste breedtes gevonden hebt.

Bijlagen

:thumb::thumb: Hallo Rudi,:thumb:

dank voor de snelle service, we gaan het wederom uitproberen deze week!!

p.s. het bezoekers getal vind ik wel opmerkelijk hoog!!!

:thumb:Ook voor diegene nog een fijn weekend.

groet, Rosa;);)

Geef anders eens een voorbeeld v/d langste naam en nummer, dan kijk ik er wel eens naar

Dag Rudi,
Met een barcode (=nummer) tel ik 16 karakters.

De langste omschrijving is:
Balsoclase pentoxyverine compositum, drank (pentoxyverinediwaterstofcitraat)
Deze is wel extreem hoor!!!

suc6:rolleyes:

Hallo Rudi,

ziet er goed uit, je wilt niet weten wat er voor nodig is om dit voor elkaar te krijgen!
(bij de (prof).programmeurs bedoelen wij dan)
:thumb::rolleyes::thumb::rolleyes:

bedankt, en ook voor alle helpers en vragen stellers een voorspoedig 2010.;)

Groet Rosa

Laatst bewerkt:
Toch nog een vraagje op de valreep. :confused::confused::confused:

Is er nog een mogelijkheid om aan het eind van dit jaar een uitdraai te maken van de voorraad?
Gezien de grote van de lijst, dus alleen die regels printen als de cel K2 t/m het eind groter is als 1?voor een totaal lijst

print de regel A2:N2 als k2 groter is als 0.

eventueel per kast, als het niet te veel werk is?

GR.Rosa :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Wegens tijdsgebrek even snel wat in elkaar gestoken

Bijlagen

Hallo Rudi, als eerste nog de beste wensen.
En een gezond 2010.
Ook voor alle excel helpers, lezers en gebruikers.

Rudi met dit kleine bestand werkt het naar wens.
Als echter ik de twee kolommen van het grote bestand met knippen en plakken neerzet.
Is het programma zeer langdurig bezig??
waarmee weet ik niet!
gr. Rosa:confused::confused:

Dit komt omdat je kolommen gekleurd zijn tot en met de laatste rij(65536).
oplossing: selecteer de RIJ na de laatste ingave,druk dan op CTRL-SHIFT-PIJL NAAR BENEDEN,rechtsklik in het blauwe gebied en kies Verwijderen.
Sla je bestand op, sluit af en heropen. Je zal zien dat alles veel sneller zal gaan

Hallo Rudi, nu voor de zekerheid maar alle kleuren volledig weg, zoals jij voorstelde.

De zoek functie komt nu zeer snel met de gevonden lijst indien deze in de kasten voorkomt!
Tot echt de laatste regel van het bestand.

Daarna gaat het programma +/- 5 minuten uitrusten, van 1% tot 100% onder in het scherm.

Misschien nog een suggestie??:(:(:(:( of een andere oplossing

Voor de rest werkt het prima!!!:thumb::thumb::thumb:

Gr, Rosa

Deze bovenaan de code
Code:
With Application
    .ScreenUpdating = False
    .Calculation = xlCalculationManual
End With
en deze onderaan de code
Code:
With Application
    .Calculation = xlCalculationAutomatic
    .ScreenUpdating = True
End With

Laatst bewerkt:
Hallo Rudi,
diverse pogingen ondernomen met knippen en plakken, door gebrek aan kennis over dit achtergrond gebeuren. kom ik niet verder!:(:(

Groet, Rosa

Dat achtergrondgebeuren met op de balk 0-100% wil zeggen dat er formules automatisch herberekend worden. Plak en knip je handmatig dan Extra >> Opties >> Berekenen >> Handmatig aanvinken. Dit is voor Excel 2003. Waar je dit moet zoeken in 2007 kan ik je helaas niet vertellen.
Biedt dit nog geen uitkomst en je hebt er geen bezwaar tegen kan je me een e-mail sturen via dit forum met je e-mailadres zodat ik kan antwoorden en je mij je origineel kan doorsturen, want op deze manier blijft het maar raden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan