• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verplichte cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

XKarlienVDPX

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2010
Dag iedereen

ik heb al heel veel geleze over verplichte invoer en dan verder gaan...nu is mijn vraag echter of het ook andersom kan...Als B7 is ingevuld moet A7 ook ingevuld zijn...

Alvast bedankt

In kolom A staat een lijst met lokaalnr en in kolom B een lijst met taaknr, als er nu in kolom B een taaknr wordt ingegeven MOET men VERPLICHT een lokaalnr opgeven. Kan dit

Laatst bewerkt:
In kolom A staat een lijst met lokaalnr en in kolom B een lijst met taaknr, als er nu in kolom B een taaknr wordt ingegeven MOET men VERPLICHT een lokaalnr opgeven. Kan dit

Je vraagstelling is dusdanig vaag dat er moeilijk een duidelijk antwoord op te geven is. Maar in VBA kan je afvangen dat er in B iets ingevuld wordt. Als A dan nog leeg is dan kan je de focus forceren naar de betreffende cel.
Je hebt dus wel VBA nodig. Heb je daar enige kennis van (of een kennis met kennis)?

Ron

enige kennis ja... maar puur de basis... ja ik zou niet weten hoe ik het anders moet uitleggen sorry

dit is ongeveer wat ik moet hebben, maar nu geeft hij een melding dat ik eerst het lokaalnr moet ingeven maar ik kan niet meer naar die cel lokaalnr gaan
hoe los ik dit dan nog op?
toch al vrij bedankt

dit is ongeveer wat ik moet hebben, maar nu geeft hij een melding dat ik eerst het lokaalnr moet ingeven maar ik kan niet meer naar die cel lokaalnr gaan
hoe los ik dit dan nog op?
toch al vrij bedankt

Als je zegt opnieuw krijg je weer een waarschuwing en als je annuleert dan moet je eerst het lokaalnr. invoeren, dat was ook de vraag.

Laatst bewerkt:
ok gevonden
Bedankt
greetz

even tussendoor ken jij veel van vba?

Nee jammer genoeg niet, daarom had ik het zo opgelost met gegevensvalidatie dan is het allemaal nog te begrijpen en aan te passen voor ons.
Maar er zijn hier helden die goochelen er mee.
Ligt er ook een beetje aan wat je wil.

ja want wat heb je nu juist gedaan zodat ik dat in mijn document kan instellen
greets

ja want wat heb je nu juist gedaan zodat ik dat in mijn document kan instellen
greets

Ga op de cel staan van taaknr. en kijk dan bij gegevensvalidatie, als je het in een ander document gebruikt moet je naar gegevensvaldatie, aangepast, formule invoeren (eventueel aangepast naar behoefte) en wel lege cellen negeren uitzetten.

De formule kan alleen nog iets korter:
Code:
=A2<>""

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan