Beste forum'ers,
ik heb deze vba code voor een verplichte invoer te hebben voor mijn velden
strMsg = " niet ingevuld!"
For iTeller = 1 To 10
If IsNull(Me("veld" & CStr(iTeller))) Then
strLblCaption = Me("veld" & CStr(iTeller)).Controls(0).Caption
MsgBox "U heeft " & strLblCaption & strMsg, vbCritical, "Onvolledige gegevensinvoer"
Me("veld" & CStr(iTeller)).SetFocus
Exit Sub
End If
Next iTeller
Nu is het zo dat wanneer ik mijn eerste veld niet invul dat die dan een melding geeft van "U heeft vul hier de naam in niet ingevuld!", dit is dus een verkeerde foutmelding. In al de volgende velden geeft die een juiste foutmelding van "U heeft .... niet ingevuld!"
Ik heb in heel het programma en eigenschappenvensters gezocht maar de fout niet gevonden. Ik heb nergens iets gevonden met "vul hier de naam in". Het zal wel iets zijn met die caption, maar waar zit dan de fout?
Wie heeft een oplossing?
Dank
Mvg
Veerle
ik heb deze vba code voor een verplichte invoer te hebben voor mijn velden
strMsg = " niet ingevuld!"
For iTeller = 1 To 10
If IsNull(Me("veld" & CStr(iTeller))) Then
strLblCaption = Me("veld" & CStr(iTeller)).Controls(0).Caption
MsgBox "U heeft " & strLblCaption & strMsg, vbCritical, "Onvolledige gegevensinvoer"
Me("veld" & CStr(iTeller)).SetFocus
Exit Sub
End If
Next iTeller
Nu is het zo dat wanneer ik mijn eerste veld niet invul dat die dan een melding geeft van "U heeft vul hier de naam in niet ingevuld!", dit is dus een verkeerde foutmelding. In al de volgende velden geeft die een juiste foutmelding van "U heeft .... niet ingevuld!"
Ik heb in heel het programma en eigenschappenvensters gezocht maar de fout niet gevonden. Ik heb nergens iets gevonden met "vul hier de naam in". Het zal wel iets zijn met die caption, maar waar zit dan de fout?
Wie heeft een oplossing?
Dank
Mvg
Veerle