• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verplichte invoer meerdere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chenny

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2005
Goedemiddag,

In een excelbestand (2010) wil ik graag voor meerdere cellen een verplichte invoer maken. Sommige van deze cellen hebben echter ook invoer via een keuze menu en de cellen zijn niet aaneengesloten.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen, ik heb in dit forum al meerdere mogelijkheden geprobeerd, maar het lukt mij niet om de geschikte oplossing te vinden.

Alvast dank voor de moeite!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
En is er een vervolgactie die dan zou moeten worden geblokkeerd? Welke actie wil je zien gebeuren wanneer niet alles is ingevuld en vooral wanneer?

Ik zou userforms overwegen die invoer pas toestaan na alle velden te hebben ingevuld.

Laatst bewerkt:
Vervolgactie: Als alle verplichte velden ingevuld zijn kan het formulier opgeslagen worden en gemaild.
Indien er cellen leeg zijn zou het niet opgeslagen mogen worden.

Ik heb in het document nog wat uitleg vermeld, hoop dat het zo duidelijk genoeg is

Wat bedoel je met Userforms overwegen? Ik ben hier niet bekend mee.

Bekijk bijlage Testformulier.xlsx

Ligt het niet meer voor de hand een webformulier te laten ontwikkelen?

Het is niet zo makkelijk om invoer af te dwingen in excel. Userforms zoals SjonR suggereert is een optie, maar daar is programmeerwerk voor nodig.
Ik zou Voorwaardelijke Opmaak gebruiken om voor de klant zichtbaar te maken welke velden nog moeten worden ingevuld.

Het is niet zo makkelijk om invoer af te dwingen in excel. Userforms zoals SjonR suggereert is een optie, maar daar is programmeerwerk voor nodig.
Ik zou Voorwaardelijke Opmaak gebruiken om voor de klant zichtbaar te maken welke velden nog moeten worden ingevuld.

Nee Userforms gaat boven mijn pet.
Voorwaardelijke opmaak heb ik ook aan gedacht maar dan laten ze het toch nog leeg. Jammer dat het niet mogelijk is.
Bedankt voor het meedenken.

Jammer dat het niet mogelijk is.
Het is mogelijk, jammer genoeg moet ik morgen weer eens naar "meneer den doktoor"
Overmorgen kan ik wel iets in elkaar prutsen.

Fijn, gast0660....ik heb geen haast hoor. Ben al blij dat het wel mogelijk is. Hoop dat de dokter je niet te veel pijn heeft gedaan ;-).
Ik wacht rustig af.....thanx voor je hulp.
Groetjes, Chenny

Hoi Chenny,
Deze onverlaten worden direct afgestraft door electrocutie tot de dood erop volgt (misschien iets minder:D:p)
maar dan laten ze het toch nog leeg
Zie bijlage.
Zipje, eerst uitpakken.

Bijlagen

Dank je gast0660, ik ga er morgen naar kijken...we zijn een weekendje weg
Maar uhh...wie ga je electrocuteren?

Super mooi geworden gast0660:thumb:, heel geavanceerd. Dit zou ik zelf echt niet kunnen doen :eek:
Is dit nou met UsersForm gemaakt?
Heel veel dank:):):d

Dat heeft Philiep inderdaad met behulp van een userform gemaakt. En ook ik zeg tegen Philiep, well done!!!! :thumb:

@chenny,Sjonr
Dank voor de terugkoppeling:thumb:
Nog een prettige dag.

Nog een vraagje gast0660.
Dit formulier heeft nog een tabblad "Catering Informatie", kan dit tabblad ook meegenomen worden in het UsersForm? En bij het maken van de PDF?

En bij de vraag Flipover ( 1 standaard beschikbaar), zou ook een optie "0 flipovers" toegevoegd moeten worden omdat er standaard 1 beschikbaar is, kan ik dat bij het tabblad data gewoon zelf aanpassen?

Groetjes, Chenny

Voor de tweede vraag, ja dat kan je zelf, gewoon toevoegen in het blad Data.
(om bovenaan in te voegen, klik in de eerste cel van de tabel -> rechtermuisklik invoegen -> tabelrijen boven.)
Voor de eerste vraag, ik kan er pas morgen of overmorgen naar kijken.

Dank weer...kan er morgen naar kijken.
Geweldig dat je mij weer kon helpen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan