Verplichte Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

juhroen89

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Berichten
17
Hallo allemaal,

Een aantal weken geleden heb ik mijn laptop (Aspire 9305) compleet geformatteerd omdat Windows Vista was vast vastgelopen tijdens het updaten:s

partitie op m'n schijf kwijt en geen idee waar de recovery schijf was gebleven dus ik heb uiteindelijk windows XP Professional erop gezet.

XP Opnieuw geïnstalleerd / geactiveerd en ben ik het systeem gaan updaten.
Ongeveer 60 updates van Windows en Drivers voor me systeem.

Updaten ging prima, behalve 1 verplichte Windows Update (KB917953)

Installeer ik deze update krijg ik de melding het systeem opnieuw op te starten (normaal)

Tijdens het laden van windows (waarbij je het logo ziet) ineens in een flits een blauw scherm met foutcode (Het gaat zo snel dat je het niet kan lezen)
Vervolgens restart de computer opnieuw en de enige manier van herstellen is via de veilige modes
(zonder netwerk mogelijkheden)

In systeem herstel zie ik dat bij deze update ook (Software Distribution Service 3.0) word geïnstalleerd

Het internet staat vol problemen van SDS 3.0. De update omzeilen is geen optie omdat ik
mijn systeem wil updaten naar SP2 en dit kan pas, na het installeren van die ene update.

SP2 los downloaden en installeren werkt ook niet.

Hopelijk weet iemand hoe dit probleem is te verhelpen.

Greetz, Jeroen

Overview: KB917953
A security issue has been identified that could allow an attacker to compromise your Microsoft Windows-based system and gain control over it. You can help protect your computer by installing this update from Microsoft. After you install this item, you may have to restart your computer.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Kun je van niemand een originele Vista disc gebruiken en je eigen code gebruiken?
Op mijn vorige ACER laptop stond ook Vista. Heb er toen ook XP opgezet, maar op de een of andere manier werkte de laptop nooit optimaal. Ik zou het zelf in ieder geval nooit meer doen (van Vista naar XP).

Weet verder geen oplossing, dit was slechts een tip :d

Suc6
 
Nope, ik had m'n laptop echt gelijk weer nodig voor school. Een klasgenoot had een OEM versie maar dat gaf gelijk al problemen met de versie en mijn code.

Ik had nog een versie van XP Pro liggen die niet meer op een computer stond installed dus heb ik het zo opgelost. Alles werkt verder prima. alleen ik heb echt SP2 nodig voor de laatste updates van de videokaart en paar progs die ik normaal gebruik. de laptop is van 2007 net toen vista uit kwam. (met hardware zou het geen probleem moeten zijn)
Op de site van Acer kan ik ook gewoon het totale driver pack downloaden voor XP Pro.

Maar goed er is nog geen oplossing:(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan