• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verplichte waarde in tekstbox in userfrom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo allemaal,

Ik ben met een userform bezig waar bepaalde tekstboxen verplicht ingevoerd moeten worden. Ik heb wel wat gevonden, maar dat is eigenlijk niet helemaal wat ik bedoel.

Als er in kollom A van de userfrom iets wordt ingevuld dan moet er ook iets in kollom B ingevoerd worden, voordat er op de OK knop gedrukt kan worden.

Dus als in de eerste tekstbox iets gezet wordt dan moet in de eerste tekstbox van kollom B verplicht iets ingevuld worden.

Zou iemand mij kunnen helpen hoe ik dit het beste op kan lossen?

Groetjes,

Danielle

Voorbeeld:
Bekijk bijlage Voorbeeld.xls

Danielle22,

Zo iets?
De code moet achter het Userform.
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  If TextBox2 = "" Then CommandButton1.Enabled = False
End Sub

Hallo,

Bedankt voor je reactie. Ik krijg de macro niet helemaal werkend. De OK knop blijft (niet bruikbaar) ook als ik in kollom A en B iets typ.

Of gebruikt ik het niet helemaal goed?

Groetjes,

Danielle

Lukt het hier mee?
Code:
Private Sub TextBox2_Change()
  If TextBox2.Value >= 0 Then CommandButton1.Enabled = True
End Sub

Private Sub UserForm_Initialize()
  If TextBox2.Value = "" Then CommandButton1.Enabled = False
End Sub

Hoi jah, bedankt hij doet het.

Maar als ik de eerste tekstbox invul van kollom A en dan de eerste van kollom B. Dan kan inderdaad de OK knop ingedrukt worden.

Maar als de tweede tekstbox in kollom A weer ingevuld wordt dan kun je ook op de OK knop drukken. Kan het ook dat dan de OK knop weer (niet actief) wordt en dan pas weer actief wordt als de tweede regel van Kollom B gevuld is, etc?

Groetjes,

Danielle

Voorbeeld:
Bekijk bijlage Voorbeeld.xls

Hallo,

Het is me gelukt hoor. Ik heb nu een goede manier gevonden en het werkt perfect. Nog bedankt voor de hulp :thumb:.

Groetjes,

Danielle

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan