Verschil 4x of 8x AGP...

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Dark

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2001
Ik ben van plan om binnenkort een keer een andere pc te gaan halen, nou zat ik een beetje te lezen en te kijken wat ik nou zo willen....

Ik zag dus dat er ook 8x agp is...
Nou is mijn vraag wat is nou het verschil tussen 4x of 8x agp??

(P.S. Ik weet niet of het nog van belang is wat voor een cpu en geheugen je erin hebt zitten, maar ik zet het er maar ff bij, ik wil een P4 2.4 of 2.53 Ghz met 512 DDR PC2700 gaan halen :))

Laatst bewerkt:
Dat heeft met de theoretische bandbreedte te maken, er is veel info over geschreven en de reacties gingen eigenlijk altijd over het nut ervan.
Conclusie: Nù heeft het nog geen effect, maar wellicht in de toekomst wel. Hierbij kun je je voorstellen dat het een idee kan zijn om een moederbord aan te schaffen die 8x ondersteunt, wil je in de toekomst eventueel nog een 8x videokaart erop zetten, die ook 8x gebruikt.
Al is mijn toekomstvisie er een van dat je nu 8x agp hebt, en tegen de tijd dat de volledige bandbreedte wordt gebruikt, heb je alweer kaarten met 12x agp.
Eigenlijk veelal marketing...

8x AGP is púúr marketing. Als de tijd er ooit is dat de bandbreedte van 8x AGP nodig is, zit jij al lang met een verouderd systeem.

Als je de kracht van je P IV trouwens volledig wilt gebruiken, ga je best voor een moederbord gebaseerd op de Intel Granite Bay (E7205) of 850E-chipset. Abit zal trouwens een nieuwe uitbrengen, gebaseerd op de nieuwe chip voor RDRAM (SiS 658), dus misschien wachten daarop?

Ok bedankt voor de zeer interesante reacties.... :thumb:

Dan ga ik ff kijken wat ik in elkaar ga zetten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan