Verschil AMD Athlon 64 X2 6400+ en AMD Phenom X3 8650?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Hoi !,

Binnenkort ga ik eindelijk eens een nieuwe PC aanschaffen. Mijn budget is € 1100,- en naar mijn mening kan je daar best een redelijke bak van samenstellen.

Nu ben ik nogal een AMD fan en zat ik eens te kijken naar het huidig aanbod van processoren.

Phenom 8650 Triple-Core
Processor
Processor-kloksnelheid 2300 MHz
Processorfamilie AMD Phenom
Processorsocket Socket AM2+
Box Ja
L2 cache 0.512 MB
L3 cache 2 MB

Athlon 64 X2 Dual-Core 6400+
Processor
Processor-kloksnelheid 3200 MHz
Processorfamilie AMD Athlon X2
Processorsocket Socket AM2

Kan ik die snelheid dan (fictief)*2 (dual) of *3 (triple) doen? Dus de Phenom zou dan sneller zijn dan de Athlon? Kan iemand hier wat meer informatie over geven? Heb het lang niet meer in de gaten gehouden het hardware verhaal. :)

Bedankt !

Greetz,

Dennis

athlon is sneller en krachtiger :thumb:

heb er zelf ook 1 ;)

AMD Athlon 64 X2 ~3.0 Ghz +6000

bevalt super

heb er zelf ook 1 ;)

bevalt super

Je hebt er niet ook een je hebt een ander +6000 en Breezer heeft het over de +6400

Je kunt de aangegeven processor-snelheid niet klakkeloos met 2 (dual core) of 3 (triple core) vermeningvuldigen, zo werkt het niet.

Zie het, even simpel gesteld, als twee auto's:

1 auto kan 150km per uur, maar twee dezelfde auto's geen 300!!!
Maar je kunt met die twee auto's wel meer dingen tegelijk doen en er dus efficienter gebruik van maken!

Laatst bewerkt:

heb er zelf ook 1 ;)

bevalt super

Vind je dat of is het zo? Heb je ervaring met de Phenom?

Je kunt de aangegeven processor-snelheid niet klakkeloos met 2 (dual core) of 3 (triple core) vermeningvuldigen, zo werkt het niet.

Zie het, even simpel gesteld, als twee auto's:

1 auto kan 150km per uur, maar twee dezelfde auto's geen 300!!!
Maar je kunt met die twee auto's wel meer dingen tegelijk doen en er dus efficienter gebruik van maken!

Ah, ok. 3 cores is op dit moment overkill denk ik toch. Zal wel eens wat benchmarks opzoeken!

Bedankt :)

Wanneer je je pc gaat gebruiken om te gamen, zou ik toch ook, als AMD fanaat, kijken naar de Intel Core 2 Duo E8xxx serie.
Met name de E8400 biedt heel veel snelheid en waar voor z'n geld!

Wellicht ten over vloede een link naar Tom's Hardware, mocht je die niet kennen.
Daar kun je heel veel processors met elkaar vergelijken bij verschillende toepassingen of games:

http://www.tomshardware.com/charts/processors/3d-studio-max-9,369.html

Ik ga er niet heel veel mee gamen, daar heb ik mijn Xbox 360 voor. Het zal ongetwijfeld wel eens voor komen dat ik een spelletje ga doen welke niet op de 360 uit komt, maar om te zeggen dat ik er elke dag op ga gamen... nee, voorlopig niet.

Ik zal sowieso ook eens kijken naar de Intel, maar als AMD fan neig ik toch altijd meer naar AMD.... waarom weet ik niet.. gewoon altijd gehad naar volle tevredenheid.

Als ik jou was zou ik een van deze proccesoren kiezen
http://azerty.nl/producten/product_detail/472/14259/core-2-quad.html (heb ik ervaring mee heb 'm zelf ook)
http://azerty.nl/producten/product_detail/291/56577/core-2-duo.html (heb ik geen ervaring mee maar schijnt ook heel erg goed te zijn)

Mijn neef had eerst de AMD 6400+ kon niet op tegen mijn Quad Core Q6600, dus had hij toen de Phenom 9500 aangeschaft, wat een geldverspilling kon nog steeds niet op tegen mijn Q6600.

Ook al ben je een AMD-Fan ik zou toch even kijken of je niet naar een Intel Q6600/E8400 zou kunnen overstappen :thumb:

Zal eens serieus kijken naar die Intel processoren. Blijkbaar neemt die AMD ook nogal veel stroom (max 125w). Lijkt mij nogal wat....

Wat ik ook koop, het is voor mij sowieso een dikke verbetering, want m'n huidige PC is alweer redelijk bejaard ;)

Kan niet wachten... lekker Vista 64bit draaien (Vista is niet slecht, maar gewoon zwaar), VMware stations gebruiken zonder enige vertraging, video bewerken, veeeel schijfruimte, heerlijk. :)

Als je het geld ervoor hebt zou ook ik voor een quadcore gaan. De programma's zijn er nog niet veel maar komen natuurlijk wel. Vooral omdat je ook lang met je computer doet, dan heb je er in de toekomst ook nog een poos wat aan.

Ik ben een beetje jaloers op al die mensen die tegenwoordig hier op helpmij om advies vragen voor een nieuwe computer.:o (Het zit er bij mij voorlopig nog niet in.):confused:

Als je het geld ervoor hebt zou ook ik voor een quadcore gaan. De programma's zijn er nog niet veel maar komen natuurlijk wel. Vooral omdat je ook lang met je computer doet, dan heb je er in de toekomst ook nog een poos wat aan.

Ik ben een beetje jaloers op al die mensen die tegenwoordig hier op helpmij om advies vragen voor een nieuwe computer.:o (Het zit er bij mij voorlopig nog niet in.):confused:

Mijn budget is maximaal € 1100,- inclusief monitor, maar liefst rond de € 900,-. Ik doe zeker lang met een PC... minimaal 5 jaar meestal.

Het is dat ik nu wat geld "over" heb, anders had ik gerust nog een jaar met deze 1800+ gedaan (wel met steeds meer ergernis overigens). Jaloers moet je niet zijn, daar wordt je niet beter van. Ik zou ook wel graag een dikke plasma aan de muur hebben hangen of een dikke wagen kopen, maar ja dat zit er momenteel even niet in en ben dan ook niet jaloers op de mensen die het wel kunnen / doen. (kunnen != doen met al die krediet dingen van tegenwoordig).

Ik laat de uiteindelijke keuze nog wel even keuren hier ! :)

hey kerel ik zeg alleen voor mezelf dat ik er ook 1 heb en dat hij mij bevalt,
niet dat hij daarom voor athlon moet gaan,,

uhum wie moet leren lezen

jij;)
maar ja ga geen dicussie met jou beginnen !!!!

Breezer kijk hier eens naar : Q9450

Die is wel een beetje over mijn budget. Zit nu zonder monitor rond de € 650,-.

Monitor wil ik rond de € 250,- aan besteden (22" breedbeeld) en dan zit ik alweer aan de € 900,-. (Het bedrag dat ik sowieso kan / mag besteden).

Zal er iets over moeten gaan, want wil ik ook nog een nieuw toetsenbord en muis.

Heb nu een systeem samen gesteld met de Intel Core 2 Duo E8400 S775 met verder vrijwel dezelfde componenten. Zou dit een krachtiger (en zuiniger) systeem zijn dan de 6400+ van AMD? Die AMD is nogal een stroomslurper volgens mij.

Leek mij ook al ja. Schijnt dat je ook een Xeon (server processor) kan gebruiken ipv een Core. Zelfde socket, snelheid en 30 euro goedkoper.

Denk dat ik sowieso wel gewoon voor de desktop versie ga, maar kwam het toevallig tegen. :)

Verder nog tips voor een goed moederbord? Mag rond de € 80,- zijn. Het is tenslotte niet dat wat de snelheid bepaald (wel stabiliteit) en alle leuke functies als sli en raid gebruik ik toch niet. Ik haal alles bij www.norrod.nl en die hebben voornamelijk Asus moederborden. Heb er wel 1 op het oog alleen de site ligt op dit moment plat...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan