Verschil AMD Athlon en Sempron

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caspar107

Meubilair
Lid geworden
2 dec 2001
Berichten
8.121
Wie legt mij in duidelijk en begrijpelijk Nederlands uit wat het verschil is tussen een AMD Athlon en Sempron CPU uit.
Heb nu een AMD Athlon 1700+ en kan redelijk goedkoop aan een Sempron 2000+ komen, is dit een redelijke upgrade?
 
Athlonxp wordt niet meer gemaakt door AMD, momenteel worden er goedkoop veel 2e keus processoren aangeboden waar bij scheurtjes in de core zitten.
De Sempron heeft 256 cache geheugen en is de vervanger voor de Athlon.
Kijk even bij AMD op de site staat alles goed beschreven
 
Laatst bewerkt:
De AMD Sempron is de "uitgeklede" versie van de AMD Athlon.
Dit zijn AMD processoren, die minder goed presteren dan de AMD Athlon.


Ter vergelijking.
Je hebt de Pentium en de Celeron.
De Celeron is een "uitgeklede" Pentium.
De L2 cache van de Celeron is lager dan van de Pentium, waardoor deze minder goede prestaties leverd.
Bij AMD is het net zo.

Het zijn processoren die niet goed genoeg door de tests komen om als volwaardige AMD Athlon of Pentium op de markt gebracht kunnen worden.
Hiervan maken ze dus een goedkopere versie.
Helaas is het prestatie verschil goed te merken.

Ik ben bang, dat je in jou geval er niet echt op vooruit gaat.
Die Sempron 2000+ zal niet echt veel sneller/beter zijn dan je huidige Athlon 1700+.
 
Kijk, das lekker duidelijk. Was effe te lui om zelf op zoektocht te gaan. Bedankt jongens.
 
sempron /athlon

ik hoor dus net van techie dat de sempron de VERVANGER is van athlon en dat het dus geen centje pijn doet/kan.

Weet iemand was het nou is?!
 
Het is een 8 maanden oud draadje...

Maar goed het zit dus zo:

athlon xp wordt niet meer gemaakt, ze zijn nog wel her en der te koop met snelheden van 2800+ en daarboven

amd is overgegaan op de athlon64 als "vette" processor en de sempron als lichte variant, eigenlijk dezelfde kern maar met de helft aan cache geheugen en uitgeschakeld 64 bit gedeelte.
Maar nu pas zijn ze zelfs met 64bit gedeelte te koop. Moet ze nog in de prijslijsten zien maar heb even niet gekeken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan