verschil AMD>Pentium en Celeron

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toine

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Hallo,
Ik ben op zoek naar een PC. Prijsverschil is vrij groot. Zit 'm ook in het type AMD, Pentium of Celeron. Wie kan ik 't kort het verschil aangeven. Gebruik is voornamelijk voor videobewerking en internet? Graag advies
Alvast bedankt.:thumb:

Enkel voor videobewerking en internet zou ik zeggen MAC pc, maar als je Microsoft wil, dan raad ik een AMD aan.Ook een geheugen van 2 Gb. dan zit je wel goed.

een celeron zou ik zekker niet doen
pak een amd of een pentuim met dual core

Mocht je ooit de komende OS van Microsoft (Vista dus) goed willen gebruiken, ga dan voor een PC met boven de 3,5 Gb.
Je kan het advies volgen over Mac. Anders heb je 2 grote namen met beide een goede en een goedkopere versie.
1-AMD = met Athlon of goedkoper met Sempron
2-Intel = met Pentium of goedkoper met Celeron

Ik heb itel en ben er met 2 gib erg tevreden over.

Laatst bewerkt:
AMD staat vooral sterk met hun 64bit processors momenteel.
IK heb zelf een AMD 3200 64 bit met 1 GB en die draait heel lekker.
Trouwens ik zie het nut niet echt in van meer dan 1 GB te steken.

Wanneer er software voor de 64 bit beschikbaar is( windows vista) zal dit een stuk sneller lopen.

Laatst bewerkt:
Vergeet niet dat AMD ook een veel hogere FSB heeft!
En ik zie wel degelijk het nut van 2 Gb, zeker als je video gaat bewerken!

Laatst bewerkt:
humpe zei:
Ik heb itel en ben er met 2 gib erg tevreden over.

Dat kan, maar je zou nooit alle opties kunnen gebruiken van Vista, mocht je dit ooit op dat PC zetten. Tijdens een rondleiding, kort geleden, bij Microsoft heeft men het volgende gezegd: voor een beetje werkende Vista heb je minimaal 2,8 GB nodig. Liefst meer.

Jurgen van Duvel, product marketing manager bij Microsoft. Correcter zijn volgens hem de specificaties die Microsoft eerder publiceerde. Daaruit blijkt dat nagenoeg alle machines die in 2005 klaar zijn voor Windows XP ook Vista aankunnen. Met weliswaar nog enkele bijkomende eisen, merkt van Duvel op: "Er staat duidelijk dat 512 MB voldoende is om comfortabel te werken

Als je kijkt naar Dell's Vista-ready notebooks moet vista ook wel op minder goede computers vloeiend draaien...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan