• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verschil brekenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Goedemiddag,

Ik heb een bestand waar ik via een draaitabel gegevens haalt.
Nu wil ik het volgende bereiken dat ik zie wat mijn totaal besparing is ten opzichte de prijs wat ik er vorige keer voor betaald heb.
Zo dan ook per jaar kunnen zien wat de besparing is geweest, of wat meer heeft gekost.
Ik kom helaas niet verder hierin, misschien kan iemand mij de juiste weg wijzen.
Alvast dank!

Groet Henk

Bijlagen

Goedemorgen,

Dank ik ga hier even verder mee stoeien.
Ik probeerde eigenlijk in oogopslag het vergelijk te tonen welk inkoopvoordeel we hebben gerealiseerd per maand, jaar.
Ik heb het nu met een formule geprobeerd erachter te zetten, maar of dit nu de beste oplossing is weet ik niet.

Code:
=ALS(ALS(ALS(A10=A9;SOM(F9-F10)*E10;"")=0;"";ALS(A10=A9;SOM(F9-F10)*E10;""))>0;ALS(ALS(A10=A9;SOM(F9-F10)*E10;"")=0;"";ALS(A10=A9;SOM(F9-F10)*E10;""));"")

En deze formule doorgetrokken, zie bijlage!
Is er iets wat we met VBA kunnen doen, dat we bv op een ander werkblad de uitkomsten per maand, artikel kunnen laten zien.

Henk

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan