verschil database en webdatabase

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo,
ik vraag me af wat de verschillen zijn tussen een lege database maken en een lege webdatabase maken.
wat zijn de voor nadelen.
het is wel duidelijk dat een webdatabase voor een website oid is, maar wat zijn nou de verschilllen/voordelen

mvg

Hoi,

Zoals je eigenlijk zelf al zegt: een database in Acces kan voor van alles dienen. Kijk maar eens naar de mogelijke sjablonen die lokaal of online via Microsoft beschikbaar zijn.

Een webdatabase dient maar voor één ding: het vastleggen van instellingen en gegevens die bestemd zijn voor een website. Daar wordt Acces ook helemaal niet voor gebruikt maar MySql, vanwege de compactheid en de snelheid.

kan ik een gewone database converteren als ik he af heb naar een webdatabase?
Want dan zou het altijd het slimst zijn om een normale database te maken..:confused:

en?

het valt me bij veel forums op dat de vragen niet beantwoord worden.
Veelal wordt het door prive berichten opgelost,zodat niemand er wat aan heeft.
Een forum die zijn doel mist lijkt mij.

Sommige vragen zijn nu eenmaal niet zo kant en klaar te beantwoorden... De oorspronkelijke vraag is prima beantwoord, vind ik. De aanvullende vraag had nog beantwoord kunnen worden met: waarom zou je dat doen? Access is een typische Frontend client; Access zelf kan alleen op lokale schijven werken. Wil je naar een web database, dan wordt Access een Frontend, waarbij je als backend dat bijvoorbeeld MySQL gebruikt.
Het bouwen van de db kun dan je net zo goed in MySQL doen, omdat formulieren en rapporten die je in Access maakt toch niet naar MySQL kunnen. Je praat dan alleen over het maken van tabellen en queries. En om dat in Access te doen en dan te muteren naar MySQL biedt weinig voordelen.

met dank voor de snelle reactie

Het is niet een specifieke klacht voor dit forum. Veel forums eindigen zonder antwoord of wordt via een prive emailadres beeindigd. Zo missen velen bruikbare informatie.
Dit vind ik jammer en voor een beheerder een taak om dit te elimineren.
Maar alsnog bedankt voor de respons

Een moderator kan daar weinig aan doen; je kunt mensen niet dwingen te antwoorden :) Hooguit kun je draadjes die lang open blijven staan automatisch sluiten, maar dan heb je nog steeds geen antwoord.
Wij doen hier in ieder geval ons best om geen 'open eindjes' te laten liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan