Verschil Firefox en IExplore probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

MagicalViper

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
3
Hallo Allemaal,

Ik zit met een probleem welke ik al tijden niet kon oplossen. Ik ben bezig met het ontwerpen van een website voor kinderfietsen. Deze website moet zowel in Firefox als in Internet explorer er hetzelfde uitzien.

Het gaat om de volgende pagina:
http://www.forester-bikes.com/subpagina2.php

In firefox werkt deze pagina naar behoren. Wanneer u echter de pagina bekijkt in Internet Explorer kunt u zien dat de verschillende tabellen dan in de hoogte worden uitgetrokken. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

De website maakt gebruik van vooral css opmaak. Hierin zijn alle maten van de website en de verschillende objecten te vinden (deze heb ik allemaal opgemeten in photoshop).

Ik kan echt geen oplossing vinden, ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Alle hulp is welkom, alvast mijn dank hiervoor.

Groeten,

MV.
 
je probleem zit hem in de interpretatie van margins door FireFox & IE. Als ik me goed herriner voegt FireFox die samen en worden ze in IE opgeteld.

Een mogelijke oplossing is om je margins nog eens apart de definiëren voor IE, gebruik dezelfde selector, maar met een * voor (als ik me dat nog goed herinner toch :rolleyes: )
Code:
body {
    color: #FF0000;
    margin: 15px;
}
* body {
    margin: 10 px;
}

of je kan ook aparte stylesheets maken voor IE en FF waar de specifieke eigenschappen instaan.

Meer over CSS en browsers: http://handleidinghtml.nl/css/css-browsers/css-browsers01.html

--Johan
 
Johantrax, hartelijk bedankt voor uw reactie.

Ik heb geprobeerd om de code in te vullen en het probleem hiermee op te lossen. Dit is helaas niet gelukt. Het probleem blijft precies hetzelfde :(.

Heeft iemand misschien nog een suggestie? Ik zou graag dit probleem willen oplossen.

Groeten, MV.
 
eej
ik had ook een vraag met dit verschil en de oplossing bij mij was dat je !important erachter kon zetten en dat dan firefox de ene nam en ie de ander
dit werd gedaan door bijv

margin: 10px !important;
margin: 0px;

belangrijk is iig dat degene met !important als eerste staat (was mijn fout nl) en het kan zijn dat de code iets is als margin: 10px; !important
kan ik nu niet opzoeken maar moet je even proberen
succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan