Verschil Firefox/Seamonkey/Nightly/Aurora

Status
Niet open voor verdere reacties.

xLioness

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2011
Ik las laatst iets over Firefox, Seamonkey, Nightly en Aurora, en van wat ik kon zien aan de programma's zijn het allemaal webbrowsers die eigenlijk alleen qua naam en logo van elkaar verschillen...
Wat is het verschil tussen die verschillende browsers dan?

Seamonkey: verzameling van browser, Internet, email & nieuwsgroep client, web feed reader, HTML editor, IRC chat and web development
Firefox: alleen browser (stabiele versie)
Firefox beta: alleen de browser (aardig stabiele toekomstige versie)
Aurora: alleen de browser (minder stabieler dan de beta die nog geen Firefox mag heten)
Nightly: alleen de browser (minst stabiele versie, alleen voor programmeurs bedoeld)

Je kent vast het verschijnsel dat als je bezig bent in een programma, dat er een foutmelding verschijnt en vervolgens het programma abrupt afgesloten wordt. Als dit geregeld gebeurt, spreek je over een minderstabiele versie.
Stabiel betekent het omgekeerde: Het programma functioneert normaal, start normaal op, kunt erin werken en sluit normaal af.
Heb je nu enigszins een voorstelling van 'stabiel'?

ik heb er nu een voorstelling van, maar ik snap niet waarom die browsers er dan zijn. niemand wil toch een programma wat foutmeldingen en zo geeft? en Nightly heeft bij mij nooit problemen gegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan