verschil in hardware???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Ik heb besteld: Goldline 4002 met Intel Core i5-2300 processor, 4096 MB DD3 werkgeheugen, 1000 GB Sata II harde schijf, ATI Radeon HD 6450 1024 MB, 5.1 HD Audio & 10/100/1000 Lan. Bij toeval, via Microsoft, blijk ik het volgende te hebben ontvangen:
AMD A6-3650 APU with Radeon™ HD Graphics, Ram 4,0 GB, Grafiscgh AMD Radeon HD 6530D 2046 MB grafisch geheugen, 444 GB beschikbaar harde schijf (476 GB totaal, aantal processorcores 4. Zijn de beide opsommingen gelijk of ben ik genept? De winkelier moet ik nog benaderen, doch ik wil graag advies.

Als je de eerste configuratie hebt besteld, dan behoor je dit normaal te krijgen. (1e is stuk beter dan 2e. 2e is niet echt slecht hoor.)

Terug naar de winkelier zou ik zeggen.

Laatst bewerkt:
Ik zou toch echt die 1e willen hebben.... meer hardeschijf, snellere processor. Aan de andere kant, wil je gamen, dan is optie 2 beter.

Bedankt. Dat wordt een gezellig "onder onsje". Ik wil niet gamen. Nu ga ik ook twijfelen aan de monitor. Het was de E2281VR-BN en ik heb een "betere?" geaccepteerd. Een Philips model ID-236V3LSB/00. Is deze laatste ook fout?

De philips is iets groter - 23", maar ik vind de Lg - 22" mooier
Philips en Lg gebruiken beide dezelfde tn-panels met led backlight
De prijs is ong gelijk

Vreemde winkel hoor ; hebben ze je daar niet van op de hoogte gebracht ?

Laatst bewerkt:
Ja de monitor. Dat was duidelijk zichtbaar voor mij. Die monitor is beter zei hij toen de computer werd geïnstalleerd. Ik heb niet in die kast gekeken!
Weet je het financiële verschil van de pc inhoud? Ik heb inmiddels op de computer de programma's en data van de oude geïnstalleerd. Een financiële tegemoetkoming lijkt mij dan juist of is dat geen juiste beslissing?

processor scheelt €50
harde schijf momenteel €75
moederbord ongeveer gelijk , amd iets duurder denk ik ( vanwege geintegreerde gpu )
De gpu 6530 is een onboard , de 6450 is een losse video kaart (€50 )
De monitor is niet beter , alleen groter (en minder mooi )
Prijsverschil ongeveer €150 en dat zie je ook in de kwaliteit /prestaties terug
Ik zou dit voorleggen en eventueel terug sturen of het prijsverschil terug vragen

Met het Amd systeem kun je ook goed internetten enz.

Vervelend zulke winkels

Laatst bewerkt:
Mag ik weten welke winkel je belazerd heeft?

Of het nou gelijkwaardig is of niet, je moet gewoon krijgen waar je voor kiest !!

Ik zie al dat ik een Focus koop en ik krijg een Astra...... "Ja maar meneer, ze zijn gelijkwaardig hoor"..... No Way José.....

Ja dat mag. Echter, ik wil eerst de verkoper - tevens eigenaar - spreken. Ik ben naar de zaak gegaan. Hij was er niet. Wel een ander en die begreep er helemaal niets van. De bestelde kast was kant en klaar en mijn pc is geassembleerd. De eigenaar belt mij. Het is overigens een zaak die op 5 november 1 jaar bestond. Office 2010 zou ook worden geïnstalleerd, blijkt 2003 te zijn. Wel kreeg ik later de engelse versie 2011. (kopie) AVG free wilde ik, blijkt de betaal versie. Steeds meer neppertjes komen helaas naar boven. Zoals bij aflevering vier partities maken. Vergeten. Moest iemand bij mij thuis komen omdat te regelen. Je hoort van mij.

Laatst bewerkt:
Het (b)lijkt een misverstand. Ik heb een Medion systeem ontvangen. Het geheel, kast, monitor, webcam, all in one Canon printer, hdmi kabel kostte exact 600 euro. Ik kan de kast omruilen of 100 euro korting. Op mijn HD staan inmiddels privégegevens. Alleen de Hoogovens kunnen HD schonen!! Ik denk de 100 euro te aanvaarden.

Bedankt voor dat advies. Dinsdag wederom een gesprek en wil ik helpmij de specificaties voor leggen. De gegevens van de eigenaar op de site zetten en leesbaar voor iedereen gaat ver. Is er een andere mogelijkheid?

Laatst bewerkt:
De pc die ik had uitgezocht is een Budget PC Medion Akoya E 4050D (md8362). Op internet heb ik gezien wat de specificaties zijn. Dus benoem ik zie niet hier. Is dit een betere keuze dan eerder aangegeven? De pc die ik heb ontvangen en niet besteld. Gaarne je antwoord.

Diegene die je hebt besteld is beter en moet je nemen. Al verschillen ze bij dagelijks gebruik weinig.

Bedankt voor je antwoord. Mijn voorgevoel ondanks kritiek op internet gaf dat ook aan. De Philips monitor wil ik inruilen voor de LG E2381VR. Is dat ook een goed besluit?

Mij wordt Killdisk aangeraden om de HD te schonen. Werkt dat vanaf een cd of iets dergelijks. Het systeem valt dan toch weg? Gaarne een aanwijzing.

klopt dit word vanaf de cd uitgevoerd

klikerdeklik
een mooie tutorial hoe je kill disk moet gebruiken tis echter wel in het engels

Ik krijg inderdaad donderdag een nieuwe pc. Ik heb getracht killdisk toe te passen volgens de aanwijzing, doch Windows 7 heeft een geheel andere bios dan aangegeven. Een zetje om het toch te klaren aub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan