Verschil in soorten geluidskaarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rumoer

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2008
Berichten
61
Ik had een 7.1 Sweex externe geluidskaart, maar die heeft het begeven. Ik ben dus zoekende naar een 7.1 externe geluidskaart, maar geen Sweex, graag een beter merk. Nu lees ik het 1 en ander wat er aan externe geluidskaarten of audio interfaces allemaal wel niet is, maar ik heb geen idee wat veel van deze informatie nu verteld.

Allereerst heb ik een externe geluidskaart, omdat ik hier makkelijk een headset aan kan hangen en zelf volume regelen. Via de pc of via de Creative 7.1 speakerset is dit ronduit beroerd. Er klopt telkens iets niet. Of er reageert maar 1 speaker of de verhouding qua balans is helemaal zoek etc.. de externe geluidskaart deed het voor mij uitstekend.

Ik zie nu echter allemaal dit soort mogelijkheden(paar voorbeelden):
* E-MU 0204 USB audio interface
* Behringer UCA222 USB-interface
* Creative Sound Blaster X-Fi 5.1
* Eminent USB Audioblaster EM3751 R1
* M-Audio Fast Track C400 + Protools SE
* TerraTec Aureon 7.1 USB

etc... om er maar een paar te noemen. Er zitten duidelijke verschillen tussen deze geluidskaarten maar ik heb te weinig kennis om te weten waarin. Ik zou het geweldig vinden als er iemand kan uitleggen wat bijv. de verschillen zijn zoals tussen de TerraTec en de E-MU? En kan de E-MU 7.1 kanaals of helemaal niet???
 
Hallo Rumoer,

Een geluidskaart heeft eigenlijk twee berlangrijke dingen. Een ADC (om extern geluid op te nemen) en een DAC (Om geluid af te spelen.)
Deze laatste is dus voor jou belangrijk.
Tegenwoordig mag je aannemen dat al deze kaarten van prima kwaliteit zijn. (Speakers e.d. zijn vaak de zwakste schakel.)
Verder wil jij graag 7.1. Dat betekend dus 8 uitgangen. (De E-MU heeft 4 uitgangen.)
Veel van de interfaces die worden aangeboden zijn bedoeld voor de z.g. thuisstudio..
Leuk maar laat je niet misleiden door alle specs. (Zijn ze gek op) Jij zoek dus gewoon een USB geluidskaart met 7.1 (8 dus) uitgang.
En alle 24bit/96Khz bla bla is leuk als je een bron zou hebben welke opgenomen is in 24bit/96Khz. (Ben ze nog niet tegen gekomen) en daarbij, geen hond die het verschil hoort. :) (Of je moet een thuis studio willen beginnen, maar dat is een ander verhaal)
Suc6 met je keuze.

Correctie, 96Khz kan 48Khz geluid weergeven. Dus mogelijk dat een hond het verschil wel hoort.
Een mens niet. :p
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan