Verschil in veiligheid ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo helpers,

Even een vraag over het verschil in beveiliging van een legale en illegale versie van XP.

Ik had laatst een discussie met iemand over de veiligheid van een Illegale XP met SP2, iemand beweerde dus dat een illegale versie dus geen goede updates zou hebben van Service Pack 2.

Er zouden volgens hem bepaalde .dft bestanden of zoiets niet gedownload kunnen worden met een illegale versie van XP. En dit zou met een legale versie wel het geval zijn :8-0: :8-0:

Lijkt mij toch dat een SP2 hetzelfde is voor alle XP versies. Install van SP2 kijkt tocht alleen maar of het geen illegale versie is en vervolgens wordt toch gewoon de Service pack geinstalleerd, of zit dit toch anders ??:o

Groeten,

Remy

echt kletskoek inderdaad, mits alle updates goed installeren is een niet gekochte xp versie net zo veilig als een gekochte versie

Klopt, al wil microsoft de updates aleen voor legale versies ter beschikking stellen. Ook had ms een database van illegale serienummers waardoor het installeren van een sp niet mogelijk was.

Ik zou alleen dan oppassen met de firewall van windows. Deze controleert nl. alleen inkomend verkeer en geen uitgaand verkeer.
Die is dus nog niet zo veilig, daar er ook een gevaar kan zijn bij uitgaand verkeer.
Zou die dus wel uitschakelen en een andere firewall gebruiken.

Oke dan :thumb: :thumb:

da's wat ik moest weten en inderdaad de firewall van XP is ook niet de beste. Heb diverse systemen zo draaien met Norton Internet Security er langs en dit loopt als een trein !!:D

Thanx voor het advies :)

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan