Verschil in verbinding maken via wifi of 5g

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo,

We merken vaker dat een site op 5G beter te benaderen is dan op Wifi
Voorbeelden zijn weer-sites en Spotify.
Als die benaderd worden met de Samsung A53 en Android 14 kom ik er niet op.
Zet ik de zaak om naar 5G zijn die sites direct daar. (Op de laptop met Win 11 en Wifi heb ik nooit problemen).

Als er meer info nodig is, laat dan maar weten welke, dan zorg ik er voor dat ik die stuur.

Mvg
Rob

Je geeft inderdaad weinig informatie. Zo is het belangrijk om te weten of je de WiFi aan hebt staan en je geen connectie hebt gemaakt met een van de aanwezige punten. Je telefoon probeert dan namelijk een connectie te maken, wat uiteraard dan niet lukt. Zet je WiFi uit, dan doe je alles via het (behoorlijk snelle) 5G netwerk, en heb je inderdaad geen probleem.
Zelf zet ik WiFi dan ook vaak uit als ik de deur uit ben, juist om dit probleem voor te zijn.

Als je de deur uitgaat en je zet dan WiFi uit, dan moet je toch zeker Mobiele gegevens aanzetten.
wil je telefoontjes binnenkrijgen?
Ik heb onbeperkt bellen in mijn abonnement bij Simpel.
Of zie ik dat verkeerd?

Nee hoor, ook met mobiele gegevens uit kan je telefoontjes krijgen.

Ik dank je. Dit was altijd nog een hangende vraag bij mij.

De wifi....
Ja, die staat zeker aan als ik thuis ben. Kun je dan Wifi en 5G tegelijkertijd aan hebben staan?
Ik dacht in ieder geval dat als de ene aan staat dat de andere uitstaat. Als dat niet zo is, zou daar het probleem kunnen zitten. Ga ik uitproberen als ik thuis ben.

Beiden tegelijk aanstaan kan visueel, maar dan is Wifi wat voorrang krijgt.

Wat bedoel je met visueel?
Verder doet het probleem zich voor met de wifi, 5g staat dan uit.

Visueel is 'wat je ziet'.

Gelukkig, dat wist ik, maar in deze context weet ik het niet.
De situatie thuis:
òf 5G staat aan òf wifi. Nooit beide tegelijkertijd. 5G wordt dan uitgezet, want wifi gaat voor en 5G gebruikt dan stroom waardoor de accu het minder lang volhoudt.
De wifi gaat uit als 5G gebruikt wordt. Anders kom je niet op 5G.

Ja, het kan alleen maar óf .. , óf ..
Meer smaken hebben we niet met een Android mobiel

Beiden tegelijk aanstaan kan visueel, maar dan is Wifi wat voorrang krijgt.
Als je WiFi én 5G aan hebt staan, dan staan ze allebei aan. Daar komt geen 'visueel' aan te pas. Natúúrlijk zie je dat in je instellingen terug! Het klopt wél dat WiFi dan wordt gebruikt, en niet 5G, ook al zou dat sneller kunnen zijn. In hetwelke geval je dan beter de WiFi uit kan zetten, zodat je de optimale snelheid van de 5G gebruikt.

Terug
Bovenaan Onderaan