Verschil in videokaarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarthDuval

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Ik wil me binnekort een nieuwe videokaart aanschaffen, liefst bij azerty.nl (als het ergens ander veel goedkoper is, is dat voor mij natuurlijk ook goed :) ), en ik heb net eventjes liggen rondkijken. Ik wou eerst een van de nieuwe GeForce 2 series kopen, maar deze vielen mij eerlijk gezegd een beetje tegen qua prijs... Na een beetje rondvragen, kwam ik bij Radeon HD5770 uit, maar blijkbaar is er veel verschil tussen de verschillende manufacturors

Ik hier HIER 2 verschillende vergeleken (als de link nog werkt), en iik zie eigenlijk niet zo veel verschil tussen de specificaties...
De Club3D (van bijna €200), lijkt me eigenlijk zelfs trage te zijn als de XFX (€150), namelijk 850 MHz tege 865 MHz en 4.8 GHz tegen 5.1 GHz

Zou ik nu voor de duurdere club3D gaan, om zeker te zijn van een degelijke kaart, of voor de XFX van 50 euro goedkoper, die sneller blijkt te zijn?

PS. Ik heb momenteel een voeding van 400 watt. Bij beide kaarten wordt gezegd dat een voeding van 450 watt wordt aanbevolen, zou dit voor problemen kunnen zorgen?
Ook, als de link niet werkt, het gaat over de Club 3D Radeon HD5770 Eyefinity 5 Edition en de XFX Radeon HD 5770 XT

Greetz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan