• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verschil tussen 2 datums uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruijfie

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Hallo allemaal,

Ik heb even een probleem waar ik niet meer uit kom. Volgens mij is het niet zo moeilijk maar ik heb even een stel andere ogen nodig die er fris naar kijken. In het voorbeeldje kun je zien dat ik 5 kolommen heb, Datum in, Tijd in, Tijd uit, Datum uit en als laatste een kolom waar het aantal uur gewerkt in moet komen.

Nou is het niet zo moeilijk om uit te rekenen hoeveel uur je gewerkt heb, Tijd uit - Tijd in. Nou onstaat er alleen een probleem wanneer het om een nacht dienst gaat. Dan is namelijk je tijd uit op de dag erna. RARA hoe kan ik dit in een formule verwerken?

Heb van alles geprobeerd door de datum en tijd samen te voegen zodat die de dag verschil meeneemt maar dit is mij niet gelukt. Ik heb geen ideeën meer hopelijk jullie nog wel.

Alvast bedankt!
Groetjes Tom
Bekijk bijlage Voorbeeld1.xlsx

Om te beginnen: heb je bij extra->opties->berekenen "datumsysteem 1904" aangevinkt?

Als dat zo is staat er bij E12 "-6:56". Anders staat er ############

Je zult met "=ALS" moeten stoeien met de vraag of D12 groter is dan A12. Is dat zo dan moet bij de uitkomst 24 uur worden opgeteld.

Ik ga we even stoeien nadat ik mn pannekoek omgedraaid heb

Laatst bewerkt:
Hallo

Of zo.

mvg Peter

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Deze komt in E12

Code:
=ALS(D12>A12;C12-B12+24;C12-B12)

Als de datum in d12 hoger is dan de datum in a12 worden eerst de tijden van elkaar afgetrokken waarna er 24 uur bij wordt opgeteld. Zijn de datums gelijk, dat worden ze van elkaar afgetrokken en word er geen 24 uur bij opgeteld. Simpel...

Laatst bewerkt:
Geweldig al die snelle reacties! bedankt voor al jullie formules, ik ga is even kijken welke ik ga gebruiken, heb ze allemaal even geprobeerd en ze werken :)

@WinteE in je aantal van je formules gebruik je een plus teken, waarvoor dient dat en hoe werkt dat? Heb dat nog nooit gezien. Je hebt bijv. =+D1+C1. Zou je mij dat kunnen uitleggen?

Bedankt iedereen! :)

WinteE gebruikt onderstaande functie:

Code:
16:02	16-5-2011	16-05-11 16:02

in cel e1 wordt de inhoud van cel c1 (de tijd) en de inhoud van cel d1 (de datum) samengevoegd. Hierdoor ontstaat de cel e1, die hierdoor te gebruiken is voor berekeneningen.

Kijk ook eens naar de celeigenschappen.

c1 = U:MM
d1 = dd-mm-jjjj
e1 = dd-mm-jjjj u:mm

Kom je hier verder mee?

@oeldere, Dankjewel ik snap hem nu ja :)

Ik zie dat ik de status nog niet heb aangepast, zal dat even doen.

Bij deze iedereen bedankt voor de formules en hulp!

Groetjes Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan