verschil tussen amd en intel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dakhaas88

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
28
hallo
ik ben van plan om een nieuwe pc aan te schafen maar ik kom niet helemaal uit met de verschillen tussen amd en intel
kan iemand mij de verschillen geven hiervan want ik kom er niet uit heb ook al op google gezocht maar kon ik nix vinden
 
Het zijn beide processoren, wat wil je dan weten? ze zullen alletwee werken, daar zijn ze voor gemaakt.

Het enige grote verschil is dan de geheugencontroller in een AMD processor zit, althans bij de socket 754, 939(verouderd, voor DDR1) en de AM2, alleen voor DDR2, bij Intel zit deze in de chipset.

Ook zijn de Intel Core 2 Duo bij vergelijkbare processoren ( wat eigelijk helemaal niet kan ) iets sneller dan de AMD's x2, maar ook niet echt van belang, moederbord, geheugensnelheid en de freq. van de FSB bepalen de snelheid van het totale systeem.
 
Ik denk dat vooral vaak een gevoel en/of ervaring hierin mee speelt.

Net als wat je veel tegenkomt, is dat amd sterker is met games dan intel.
En dat amd vaak sterker is in het berekenen van grafische toepassingen.

Misschien heb je hier wat aan.
http://www.pchelper.nl/forum/lofiversion/index.php/t22897.html
 
Ach, dat is toch allemaal achterhaald, de AMD's WAREN sneller door de hogere IPS bij dezelfde nummering/freq., maar in de praktijk merkte je daar 0,0 iets van.

Overigens zijn ook al die benchmarks alleen over de proc.'s wat ook weer zo weinig zegt over het totale systeem.
 
als je van plan bent om te overclocken kun je beter een amd nemen.
 
als je van plan bent om te overclocken kun je beter een amd nemen.

Als je zoiets verkongigd dien je er ook een uitleg bij te geven, vertel dus eens wat over de verschillen in "overclocken" en de reden waarom je dat zou doen en de te behalen snelheid winsten, vooralsnog zal ik dit onder de noemen stereospirisme plaatsen.:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan