Verschil tussen AMDX2 6000+ en 6400+.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Is er veel verschil in prestaties tussen deze twee processoren ?
Ja ik weet dat de cache tweemaal zoveel is in de 6400+ en dat hij ook 0,2 Mhz hoger clockt en ook dat hij meer dan 30 Watt meer verstookt, maar het gaat mij om de prestaties.
Dit ook onder meer omdat een 6400+ nogal eens wat problemen kan veroorzaken in combinatie met sommige moederborden.
Mijn keuze tussen die twee is dan ook nog niet gemaakt en ik hoop dat iemand mij daar een beetje uitleg bij kan geven.

als je echte prestatie wil neem dan core 2 duo van intel.
deze is echt better en velemaale goed koper met stroom verbuik.
mijn amd 6000+ is verkocht om stroom rekening te druken.
dus bedenk zelf als je stroom wil besparen en toch goede prestatie.

als je echte prestatie wil neem dan core 2 duo van intel.
deze is echt better en velemaale goed koper met stroom verbuik.
mijn amd 6000+ is verkocht om stroom rekening te druken.
dus bedenk zelf als je stroom wil besparen en toch goede prestatie.

Het gaat mij niet zozeer om stroomverbruik, en ook intel is niet aan de orde, ik wil gewoon een keuze maken tussen die twee.

Hij is een paar procent sneller.
In de praktijk merk je daar niet zo veel van.
Daarom is hij ook maar een tientje duurder bij bv alternate

mvg leo

Op de vergelijkingsrange van rond de dertig tot driehonderd komt er niet veel verschil aan het licht, je zou dus kunnen concluderen dat het verschil van 7 is te verwaarlozen, maar is dat wel zo ?

sorry ik was ff met me kids bezig.

maar zie reactie van leofact:thumb:

Okay dat is duidelijk.
Wat ik echter raar vindt is dat de 6000+ er in verschillende uitvoeringen is met allemaal dezelfde specificaties, echter met verschillende prijzen. Dat is mij niet helemaal duidelijk.
Okay dat iets boxed is dat begrijp ik, maar de verschillende prijzen daar snap ik neit veel van.
zie: http://www.cool-prices.nl/Producten/Componenten/Processoren/Processoren - AMD de 6000+ is er in 89 watt en in 125 watt, terwijl de 6400 ook 125 watt is.
Best verwarrend.

en zie hier: http://www.sallandautomatisering.nl/ de 6000+ met een bus op 1000 en eentje met een bus op 2000 , hier ook weer verschillende prijzen. en hier valt me op dat alles door elkaar staat in het overzicht.
Ik kan er echt geen touw aan vast knopen.

Voor de verschillende bussnelheden is een verklaring.
De FSB is n.l. 1000mhz, maat AMD gebruikt die term niet meer.
Zij hebben het over hypertransport en dat 2000Mhz.
De wattage verschillen kan ik niet terug vinden.
Op zich zou het kunnen wanneer AMD een kleinere microarchitectuur gebruikt dat dan het stroomverbuik zakt
Ik kan echter nergens iets vonden over twee uitvoeringen van de 6400+
Mogelijk is het een foute vermelding.
AMD processor overzicht

Het is me nu wat meer duidelijk geworden, er is in principe niet veel verschil tussen die twee dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan