ehh, toetje33,
volgens mij vergis je je een klein beetje:
RDram is het zogenaamde Rambus geheugen (het vorig jaar nog zo peperdure geheugen -en nu ook nog-, dat de nieuwe "standaard" zou moeten worden. Echter, vanwege o.a. de prijstelling sloeg het niet echt aan bij de grote massa. DDR is weliswaar ook snel maar Rambus (RDgeheugen) is sneller.
M.b.t. die processors die met dat geheugen zouden worden geleverd denk ik dat de verkoper bedoelde dat in de ene machine / aanbieding processor X op het moederbord zat met daarbij in de geheugenbankjes RD geheugen en dat de andere aanbieding DDR geheugen op het mobo had zitten.
Ik denk dat als je om de 3 jaar een nieuwe pc koopt je er nu niet onverstandig aan doet om Rambus geheugen te nemen (wel voldoende want het is nog maar de vraag of Rambusgeheugen over 12 maanden te koop zal zijn / nog betaalbaar is................). Maar nogmaals, als je toch na 3 jaar weer een nieuwe machine koopt en je KAN nu een machine met rambusgeheugen kopen moet je dat vooral doen, maar zorg voor voldoende geheugen aan boord zodat je met een eventuele opvolger van Windows XP niet "klem" komt te zitten met geheugen voorraad aan boord............