Verschil tussen FAT32 en NTFS

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 8899
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 8899

Hallo kan iemand mij, op een simpele manier, het verschil uitleggen tussen Fat32 en NTFS???
Ik draai XP en heb 5 partities
Het verhaal is dat mijn PC destijds is geinstalleerd door de winkelier met hun XP.
Ik zelf heb een gebrande XP dus Oem.
Heb zo langzamerhand steeds wat fouten in de zin van moeizaam opstarten. Idee is om te formateren en mijn eigen Oem er op te zetten zodat ik bij fouten met mijn cd Repareren kan uitvoeren,

Een kennis wil mij daar mee helpen maar raadde mij aan te configureren naar NTFS
Ik weet van dit alles niks heb ook geen idee hoe het nu zit Fat32 of NTFS ook geen idee waar ik dat zien kan.

Voordat ik verkeerde voorlichting krijg kom ik eerst hier op helpmij daar heb ik uitstelende ervaring mee:thumb:

bij voorbaar dank
Ipea

Ben ik al....hahahah ik leer snel.
Heb ondekt dat ik nu Fat32 maakt het misschien wat makkelijker om mijn vraag te beantwoorden

Ipea

Verschil Fat32 en NTFS

Nee dat is dus ook het probleem,ik heb hem gebeld maar hij zei ja dat is inmiddels 2 jaar geleden en hij heeft die licentie niet meer....zegt hij.

Heb je nu een legale of illegale versie van winxp?
Dit is belangrijk bij het activeren hervan.

Verschil Fat32 en NTFS

GELEZEN........
Ik vind het een moeilijk verhaal wat ik er van begrijp........
heeft oa. met conversie te maken. Ik moet zeggen dat als ik defragmenteer ik inderdaad melding krijg dat voor een aantal bestanden conversie niet mogenlijk is.

Tsja en beveiligen tegen anderen...ik heb een vaste PC en woon alleen dus......

Maar ik lees ook dat NTFS minder foutmeldingen geeft en dat vind ik natuurlijk lekker;)

Volgens mij heeft het ook met de grootte van je schijven te maken.
Zowieso naar NTFS converteren.

Nee dat is dus ook het probleem,ik heb hem gebeld maar hij zei ja dat is inmiddels 2 jaar geleden en hij heeft die licentie niet meer....zegt hij.
Wat raar!!

Als een een oem hebt dan kun je toch de code opdiepen met een progje!

Laatst bewerkt:
Voordat je gaat installeren, lees je eerst dit even.

Klik op de smilie :thumb:

hallo allemaal,
fijn dat jullie zo snel reageren maar......
Ik heb alles door gelezen, leer ik altijd van.

Jean42
Ik heb eigenlijk door dat jij het vroeg geen idee of mijn XP versie die nu op mijn PC staat legaal is of niet, de winkelier zei toen van wel maar.....nu twijfel ik

Elisa jij zegt altijd naar NTFS converteren....dat i.v.m. ruimte op de schijven???

Puppie ook jouw link heb ik door gelezen.

laat ik voor alle duidelijkheid nog eens zeggen:
XP is geinstalleerd 2 jaar terug door winkelier, die bewuste instalatie cd heb ik niet.
Zelf heb ik een Oem ( dus illegale) versie.
Aangezien ik regelmatig opstart problemen heb heb ik eerst geprobeerd met mijn cd XP te repareren maar ja dat gaat natuurlijk niet.
Dus toen bedacht ik dat het beste is om te formateren en een schone installatie te maken met mijn Oem. Daaruit kwam het advies om als ik dat doe Fat32 ( dat heb ik nu) te converteren naar NTFS

Ik denk te begrijpen dat van Fat32 naar NTFS mijn keus moet zijn beide hebben voor en nadelen

Ik ga opnieuw nog eens alles rustig doorlezen en misschien kan ik dan kiezen hahahhaha:shocked:
nogmaals bedankt
Ipea

mijn antwoord geeft je de gelegenheid om xp niet opnieuw te hoeven activeren.
als je dat wel wilt dan mag je mijn bericht verwaarlozen.
maar heb jij op jouw computer een sticker van windows zitten dus die waar je licentienummer op staat.
denk het niet dus is de leverancier in gebreke gebeleven.

Klopt helemaal puppie v.w.b. de winkelier

Bedoel je met XP niet opnieuw activeren ...niet opnieuw installeren????

Na opnieuw installeren moet je ook opnieuw activeren bij microsoft.
En over het activeren gaat mijn verhaaltje.

aha....gesnapt Puppie alhoewel????:confused: Nooit geweten dat je bij Microsoft moet aktiveren maar goed weer wat geleerd:thumb:

't Is maar goed dat je dat nog op tijd hebt geleerd :D Anders kom je straks voor een gesloten deur te staan bij Mickey.

NTFS is doodgewoon beter. Iemand anders gaf je al een goede link.
Moet je niet eens over dubben.
Tenzij je een 3gb schijfje hebt........tsja hou dan maar Fat32.

Lees nou nog eens goed alles na. Ik heb je n.l. ook al gezegd dat je het Windows-nummer dat je nu gebruikt ook kunt opdiepen uit je bestanden. Dan hoef je alleen maar een normale cd van een buurman te lenen. Vervolgens gebruik je dus dat 'opgediepte nummer'. Dan ben je zo legaal als wat.

Wat voor een Windows zit er nu op Home of Pro?
En die oem, wat is dat?

oke dan ga ik voor NTFS Elisa
Ik heb dus op de PC ( zag ik nu) wel een nummer, heb ff een PrtScn bij gevoegd maar dat is een ander ( uiteraard ) dan mijn OemXP
Mijn Oem is ook XP pro
met Oem bedoel ik een gebrande XP met een nummer

Bijlagen

• printscreen.JPG
    printscreen.JPG
    27,4 KB · Weergaven: 66
Nee dat is niet je xp nummer
dat kun je zien met een windows xp key vieuwer

Het ligt er dus aan wat je wilt gebruiken.....de oem versie met een nummer of de uit je pc opgeduikelde serial/code die je met een geleende XP gebruikt.
In het eerste geval ben je illegaal bezig.
In het laatste geval legaal.
't Is maar dat je het weet.

Hier is de viewer. Probeer het maar.

Bijlagen

Gevonden puppie maar.....nu heb ik het huidige nr van de geinstalleerde XP maar geen cd.....
dus..kan nog niet repareren wordt het toch formateren en mijn eigen XP er op zetten toch....

Oke Elisa
misschien dom ( ja ik ben ook blond ) maar bedoel je een legale XP lenen van iemand en bij instaleren het nr gebruiken waar hij nu mee geinstalleerd is?????

Ach, wie heeft er tegenwoordig geen XP?
Een beetje in de buurt leuren. Je vraagt niets illegaals.
Zorg wel dat je de goede krijgt. Of Home of Pro. Welke jij hebt.

Trouwens die oem van je, staat daar niet een complete Windows op dan? Ik heb ook een oem van Dell maar die functioneert normaal.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan